România are o cotă de 14% din vânzările Coca-Cola HBC pe pieţele emergente. Este depăşită de Rusia şi Nigeria
Autor:
Mădălina Panaete
13.04.2016
Coca-Cola HBC România, liderul pieţei de băuturi răcoritoare, continuă să aducă 14% din vânzările companiei-mamă în ţările emergente, şi a stat anul trecut pe aceeaşi poziţie în clasament în condiţiile în care vânzările în volum au urcat cu 11% faţă de anul precedent.
România stă în topul ţărilor emergente imediat după Rusia (cotă de piaţă de 35% în volum în ţările emergente) şi Nigeria (22%), conform datelor din rapoartele Coca-Cola Hellenic. Însă, Rusia pierde din contribuţia la volumele totale din ţările emergente (faţă de 38% în 2014), dar şi vânzările în volum ale companiei s-au contractat anul trecut cu 6%. În total, în ţările emergente vânzările Coca-Cola HBC au ajuns anul trecut la peste 2,7 miliarde de euro şi peste 5 miliarde de litri de băuturi răcoritoare.