ZF Live. Claudiu Murariu, InnerTrends: Să încerci să optimizezi un business online fără să ai suficiente date e ca şi cum ai vrea să înveţi să joci fotbal uitându-te la TV

Autor: Alexandra Marcu 14.04.2016

InnerTrends, un start-up care ajută companiile să-şi optimizeze procesul de achiziţie de noi utilizatori aflând mai multe despre comportamentul acestora, a primit o finanţare de 55.000 de euro printr-un program de accelerare al MVP Academy. „Banii se duc în echipă şi în tehnologie“, a spus Claudiu Murariu, unul dintre iniţiatorii InnerTrends.

Orice companie care deţine date despre clienţii ei îşi va îmbunătăţi businessul, fapt susţinut şi de situaţiile din lumea reală. „Dacă la magazinul din colţ vânzătoarea îşi cunoaşte clienţii şi le ştie nevoile, îi poate fideliza.“ Murariu mai spune că acum există diverse tehnologii care le permit managerilor să ştie tot ce fac clienţii. „Sunt soluţii legale.“

Pe piaţa de IT sunt multe soluţii de analiză a datelor, însă platforma InnerTrends se adresează în principal persoanelor cu funcţii executive într-o companie, product managerilor, oamenilor care au nevoie de răspunsuri în ceea ce priveşte nevoia clientului. „Noi mergem în zona de analiză. Softul este o platformă în care se găsesc întrebările pe care le au product managerii, dar şi răspunsurile noastre pe baza analizelor făcute“, a completat el. Printre companiile care folosesc InnerTrends se numără Orange, liderul pieţei locale de telefonie mobilă.

Colectarea de date este esenţială pentru companii, a adăugat el. „Să încerci să optimizezi un business online fără să ai suficiente date e ca şi cum ai vrea să înveţi să joci fotbal uitându-te la televizor.“„Avem un client căruia i-am crescut rata de clienţi noi cu peste 20% din momentul în care şi-au creat contul şi până când s-au hotărât să folosească produsul pe ter­men lung“, a spus Murariu, fără a oferi mai mul­te detalii. InnerTrends este în formula beta, iar fondatorii acesteia spun că în următorele două sau trei luni vor lansa variantă finală, împreună cu pa­che­tele de plată. „Pentru companiile mici şi mijlocii va costa câteva sute de euro pe lună.“

Claudiu Murariu mai este acţionar şi în altă companie din domeniul web analytics,  cu o cifră de afaceri de 200.000 de euro. „Platforma funcţionează în continuare, produce dividend, iar eu încasez 50%.“