eMAG: Platforma marketplace ne va aduce aproape 40% din comenzi în 2017

Autor: Adrian Seceleanu 15.04.2016

Platforma dechisă către alţi comercianţi ne ajută să creştem mai repede decât am fi reuşit să o facem singuri, a spus Iulian Stanciu, CEO al retailerului online



Platforma marketplace a eMAG - un „mall“ online prin care alţi comercianţi îşi pot vinde produsele pe site-ul ce­lui mai mare retailer online de pe piaţa locală, va aduce com­pa­niei aproa­pe 40% din numărul total de co­menzi în 2017 şi o treime din rulaj, de aproa­pe două ori mai mult faţă de anul 2015.

„Platforma marketplace va genera în acest an 27% dintre comenzi şi 22% din valoarea acestora, respectiv mai mult de 100 de milioane de euro. Ne aşteptăm la o dublare în continuare“, a declarat Iulian Stanciu, CEO al eMAG, în cadrul confe­rinţei eMAG Marketplace New Sellers, organizată în parteneriat cu ZF. eMAG a înregistrat anul trecut în România afaceri de 353 mil. euro (vân­ză­rile pro­prii plus cele generate de par­te­nerii din market­place) şi esti­mea­ză că va depăşi în acest an pragul de o ju­mă­tate de miliard de euro.

Piaţa de comerţ electronic este într-o creş­tere puternică, astfel că deschiderea site-ului eMAG şi către concurenţi nu ame­ninţă businessul companiei, a decla­rat Tudor Manea, director general al eMAG. „Creşterea e-commerce e atât de mare în­cât nu se pune problema de cani­ba­lizare în­tre marketplace şi activi­tă­ţile noas­tre de re­tail. Piaţa e atât de mare şi traficul la fel, în­cât nu se pune pro­blema de canibalizare.“

Pe platforma marketplace sunt lis­ta­te acum peste 750.000 de produse de la un număr de 1.250 de selleri. „Am în­re­gis­trat anul trecut peste un milion de comenzi prin marketplace, care au fost livrate către clienţii eMAG“, a de­clarat Florin Filote, director market­place al eMAG.

eMAG a investit 4 mil. euro în plat­forma marketplace din 2011, anul lansării platformei. Anul trecut inves­ti­ţiile totale ale companiei au atins 48 de mi­lioane de euro.

Platformele marketplace vor creşte puternic în anii următori, iar eMAG va continua să se concentreze pe dezvol­tarea în această direcţie, a spus Aarif Nakhooda, vicepreşedinte pentru ope­ra­ţiuni şi strategie al Naspers, acţio­na­rul majoritar al eMAG. „Vrem să fim primii la care se gândesc oamenii, chiar dacă pierdem bani pentru câţiva ani.“