Afacerile grupului Agricola au crescut cu 19% în primul trimestru

Ziarul Financiar 20.04.2016

Astfel, cifra de afaceri a Agricola Internaţional atinge, după trei luni, 99,6 milioane lei, faţă de 80,5 milioane lei, a anunţat miercuri compania.

Vânzările de carne de pui au crescut 21% în volum şi cu 17% în valoare, efect al scăderii accentuate a preţului mediu al cărnii de pasăre atât pe piaţa internă, cât şi pe piaţa europeană.

"Suntem consecvenţi programului asumat pentru acest an, care vizează atingerea a 40.000 tone carne de pui comercializate. Datele de până acum arată că obiectivele noastre se vor realiza. Din păcate, efortul de creştere a volumelor şi a cifrei de afaceri la carnea de pui nu a fost susţinut de un preţ de valorificare comparabil cu cel din trimestrul I 2015. Oferta de carne venită din ţări membre ale UE la preţuri (şi calitate!) de destocare au influenţat evoluţia firească a pieţii în detrimentul marjelor realizate de producătorii interni şi al teritoriului rămas la dispoziţia acestora pentru investiţii, creşteri salariale”, a declarat Grigore Horoi, preşedintele Agricola Bacău.

El a adăugat că la carnea de porc în viu preţurile s-au poziţionat la un minim istoric, de 3,5 lei/ kg.

În cazul firmei SALBAC, afacerile au urcat cu 28% în primul trimestru, la 26 milioane lei, în condiţiile în care vânzările la categoria salamuri crud-uscate realizate au înregistrat cea mai mare creştere la acest început de an: 33,28% creştere în valoare, respectiv 32,32% în volum.

Pentru prima dată, grupa salamurilor fiert-afumate înregistrează o creştere a volumelor vândute, de 18%, după trendul de scădere înregistrat în piaţa internă în ultimii ani.

"Menţinem tendinţa de creştere la grupa salamurilor crud-uscate, unde performăm de ani buni şi suntem lideri de piaţă. Salamul de Sibiu Agricola îşi pătrează poziţia de lider în segment, cu o cotă media de piaţă de 50% de câţiva ani buni. Finalizăm după jumătatea acestui an o noua investiţie de creştere cu 35% a capacităţii de producţie a salamurilor crud-uscate", precizează Grigore Horoi.

Categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la fabrica Europrod, a înregistrat în primul trimestru o creştere a cifrei de afaceri de 28%. Şi la categoria ouă pentru consum, produse la Avicola Lumina-Constanţa, afacerile au fost cu 2% mai mari decât anul trecut (7,491 mil lei). În primele trei luni din 2016 au fost vândute 15,367 mil. ouă proaspete, cu un preţ mediu mai mic cu 14% faţă de preţul înregistrat anul trecut pe vremea aceasta, date fiind importurile masive la acest produs, în special din Polonia.

Compania Agricola Magazine SRL a încheiat primul trimestru cu afaceri constante, de 6,8 mil. lei, la o reţea de 35 de magazine.

Anul trecut, grupul Agricola Bacău a avut o cifră de afaceri de 655,5 milioane de lei, în creştere cu 6% faţă de anul precedent, conform informaţiilor furnizate de companie.