VIDEO ZF Live. Aliz Kosza, business strategist şi mentor: Antreprenorii români sunt micromanageri: unii sunt în CC la toate e-mailurile, iar alţii îşi pun numărul de mobil pe ambalajul produsului

Autor: Cristina Bellu 21.04.2016

Micromanagementul este una dintre trăsăturile negative ale unor antreprenori români, iar acesta este un motiv esenţial pentru care ma­na­gerii profe­sio­nişti nu sunt tentaţi să conducă afacerile antre­prenoriale, a explicat Aliz Kosza, bu­siness stra­te­gist şi mentor, care are ex­pe­rienţă în po­ziţii manageriale în companii din tu­rism, industria alimentară şi con­strucţii.

„Antreprenorul român confundă auto­ritatea cu competenţa. El crede că dacă deţine businessul şi este acţionar în firmă are şi competenţa de a lua decizii în absolut orice domeniu. De aici apare problema micro­manage­men­tului. Majoritatea antrepre­norilor fac acest lucru, în timp ce managerii se află exact în zona opusă. Aceste două tipologii nu sunt compatibile. Un pro­fe­sionist nu acceptă micro­mana­ge­ment. El este orientat pe buget, pe com­petenţă şi pe eficienţă“, a spus Kosza, prezentă la emisiunea online de business ZF Live.