Producătorul Borsec a marcat cel mai bun an din ultimii şase. Vremea bună şi reducerea TVA au dus afacerile Romaqua la 632 de milioane de lei
„Reducerea TVA este o măsură bună care se va mai resimţi încă doi-trei ani în creşteri pentru toţi jucătorii din industria alimentară.“
Romaqua Group, cel mai mare îmbuteliator local de apă minerală naturală, care deţine în portofoliul branduri precum Borsec, Aquatique şi Stânceni, dar şi brandul de sucuri Giusto şi berile Albacher sau Dorfer, a înregistrat anul trecut afaceri de 632 de milioane de lei (142 de milioane de euro – n.red.), potrivit informaţiilor companiei.
Acesta este cel mai bun rezultat al Romaqua din ultimii şase ani, conform datelor ZF, şi reprezintă o creştere de 13% faţă de anul precedent. Compania vine după un 2013 şi un 2014 în care businessul a înregistrat scăderi de 2%, respectiv de 5%.
„Evoluţia bună de anul trecut a fost generată în principal de vremea bună şi de scăderea TVA (iunie 2015, de la 24% la 9% - n.red.), care s-a simţit destul de puternic. Din păcate, preţurile produselor noastre de la raft sunt la nivelul la care erau înainte de reducere. Am observat atunci, imediat după aplicarea scăderii, şi o reducere de preţuri, însă nu a durat mult. Dar nu cred că este numai cazul apei, ci al tuturor produselor alimentare. Cred însă că este o măsură bună, care se va resimţi încă doi-trei ani în creşteri pentru toţi jucătorii din industria alimentară“, a spus Radu Lăzăroiu, managing director al Romaqua Group. El a fost prezent ieri la un eveniment organizat de îmbuteliator, care a marcat 210 ani de când apa din Borsec (un oraş cu 2.500 de locuitori din Harghita) a fost îmbuteliată pentru prima dată.