Producătorul Borsec a marcat cel mai bun an din ultimii şase. Vremea bună şi reducerea TVA au dus afacerile Romaqua la 632 de milioane de lei

Autor: Corina Mirea 21.04.2016

„Reducerea TVA este o măsură bună care se va mai resimţi încă doi-trei ani în creşteri pentru toţi jucătorii din industria alimentară.“



Romaqua Group, cel mai mare îmbu­te­liator local de apă minerală naturală, care de­ţine în portofoliul branduri precum Borsec, Aquatique şi Stânceni, dar şi brandul de sucuri Giusto şi berile Albacher sau Dorfer, a înregistrat anul trecut afaceri de 632 de milioane de lei (142 de milioane de euro – n.red.), potrivit informaţiilor companiei.

Acesta este cel mai bun rezultat al Romaqua din ultimii şase ani, conform datelor ZF, şi reprezintă o creştere de 13% faţă de anul precedent. Compania vine după un 2013 şi un 2014 în care businessul a înregistrat scăderi de 2%, respectiv de 5%. 

„Evoluţia bună de anul trecut a fost ge­ne­rată în principal de  vremea bună şi de scă­derea TVA (iunie 2015, de la 24% la 9% - n.red.), care s-a simţit destul de puternic. Din păcate, preţurile produselor noastre de la raft sunt la nivelul la care erau înainte de reducere. Am observat atunci, imediat după aplicarea scăderii, şi o reducere de preţuri, însă nu a durat mult. Dar nu cred că este numai cazul apei, ci al tuturor produselor alimentare. Cred însă că este o măsură bună, care se va resimţi încă doi-trei ani în creşteri pentru toţi jucătorii din industria ali­mentară“, a spus Radu Lăzăroiu, ma­naging director al Romaqua Group. El a fost prezent ieri la un eve­niment organizat de îm­bu­teliator, care a marcat 210 ani de când apa din Bor­sec (un oraş cu 2.500 de locuitori din Harghita) a fost îmbu­teliată pentru prima dată.