Uber România: Lansăm un serviciu dedicat mediului de business în a doua parte a anului

Autor: Ioana Nita 02.05.2016
Compania americană Uber, care le oferă posesorilor de smartphone-uri un serviciu de transport alternativ celor de taxi prin intermediul unei aplicaţii mobile, a înregistrat în primele trei luni ale acestui an cu 30% mai multe curse pe plan local faţă de sfârşitul lui 2015 pentru serviciul premium UberSelect, utilizatorii acestuia fiind în principal expaţi şi oameni de business.
 
Astfel, Uber România are în plan să lanseze în a doua jumătate a anului un ser­viciu dedicat companiilor (B2B – business to business) numit Uber for Business.
 
„Vedem un interes foarte mare din par­tea mediului de afaceri, atât pentru UberSelect cât şi pentru uberX - primim constant solicitări din partea unor companii mari din mediul bancar, IT&C sau servicii. Cre­dem că va fi un produs foarte căutat de­oa­rece ar permite companiilor să folo­sească Uber pentru deplasările angajaţilor într-un mod foarte eficient şi uşor de urmărit. Lucrăm la implementarea pe partea de back-end (tehnologie) şi ne propunem să îl lan­săm în a doua jumătate a anului 2016“, au de­clarat pentru ZF reprezentanţii Uber Ro­mânia.
 
Serviciul Uber dedicat mediului de afaceri le-ar oferi utilizatorilor posibilitatea de a-şi crea un profil separat de business în cadrul aplicaţiei mobile astfel încât să poată gestiona individual călătoriile în interes personal şi cele în interes de serviciu, având înregistrate două carduri bancare în cadrul aceluiaşi cont. Totodată, companiile care vor opta pentru serviciul Uber for Business vor putea să îşi creeze un cont corporate, putând gestiona astfel cu uşurinţă cursele efectuate de angajaţi, atât în ţară, cât şi în deplasările din străinătate.  
 
„Angajaţii nu mai trebuie să plătească ei cursa şi apoi să o deconteze, ci compania este cea care acoperă direct costul“, conform oficialilor de la Uber România.
 
De la începutul acestui an, toţi şoferii înscrişi în platforma Uber trebuie să aibă entităţi fiscale. Compania americană dezvoltă în prezent o funcţionalitate pentru aplicaţia mobilă care să permită descărcarea sau procesarea documentelor fiscale emise de şoferii parteneri care folosesc platforma Uber, aceasta fiind esenţială pentru lansarea unui serviciu pentru mediul de afaceri. 
 
La nivel internaţional, peste 50.000 de companii au utilizat serviciul Uber for Business în primul an de funcţionare, acesta fiind lansat în 2014.
 
 
20% dintre partenerii UberSelect sunt companii de transport privat
 
Start-up-ul american, evaluat la peste 50 mi­li­arde de dolari, a intrat pe piaţa locală la începutul anului trecut cu serviciul „low-cost“ de ridesharing numit uberX. Ulterior, Uber a lansat în România şi serviciul dedicat famililor cu copii - Uber Child Seat, iar din noiembrie 2015 românii au la dispoziţie şi serviciul premium UberSelect. Acesta, spre deosebire de uberX, le oferă utilizatorilor posibilitatea de a călători cu modele de maşini din game superioare, precum BMW, Range Rover sau Mercedes-Benz, deţinute de companii de transport privat sau de către şoferi independenţi.
 
„Partenerii UberSelect se împart în două categorii - companii de tip «private hire» care au înscris maşinile şi pe platforma Uber pentru a valorifica la maximum flota şi timpul şoferilor lor, şi persoane private, care conduc pentru a obţine un venit în plus“, potrivit oficialilor de la Uber România.
 
În prezent, circa 20% din totalul maşinilor înscrise pentru serviciul UberSelect aparţin unor companii de transport privat.
 
Partenerii Uber, atât cei înscrişi pentru serviciul uberX, cât şi pentru UberSelect, sunt taxaţi de către compania americană cu un procent cuprins între 20-25% din tariful unei curse efectuate pentru utilizarea platformei de preluat comenzi.
 
Cea mai mare parte a business-ului Uber pe plan local este generat de serviciul „low-cost“ de rideharing uberX, urmat de UberSelect şi Uber Child Seat.
 
Tarifele pentru UberSelect  încep de la un cost fix de 2,45 lei, la care se adaugă 2,45 lei pe kilometru şi 0,4 lei pe minut. Spre exemplu, o cursă de la Piaţa Victoriei până la Piaţa Unirii poate fi între 18 şi 25 de lei, în funcţie de trafic, faţă de 11-15 lei, cu uberX.
 
Oficialii Uber România nu au precizat care este numărul total de companii sau şoferi înscrişi pentru serviciile oferite şi nici numărul total de curse efectuate de la lansarea pe plan local şi până în prezent. 
 
„Numărul şoferilor a crescut îndeajuns de mult încât să reducem timpul mediu de aşteptare de la 12 minute - atunci când am lansat serviciul, la puţin peste 4 minute astăzi“, potrivit reprezentanţilor Uber România.