Roma, Berlin şi Bruxelles – alegerile românilor pentru călătoriile scurte de Paşti

Ziarul Financiar 26.04.2016

În comparaţie, călătorii greci aleg pentru aceeasta perioadă preponderent călătorii către destinaţii interne, Thessaloniki, urmată de Atena şi Londra ocupând poziţia a treia. În 2015, în schimb, cele trei destinaţii preferate de greci au fost exclusiv interne, cu Atena ocupând locul întâi, urmată îndeaproape de Thessaloniki şi cu Chania (Creta) pe poziţia a treia.

Topul destinaţiilor preferate de români pentru călătoriile pe durata sărbătorilor Pascale nu s-a modificat decât foarte puţin, comparativ cu alegerile din 2015, după cum arată datele unei agenţii online de turism.

Destinaţiile alese de către utilizatorii români ai agenţiei online, pentru scurtele călătorii de Paşti, au fost în totalitate destinaţii externe: oraşele Roma, Berlin şi Bruxelles, fiind urmate de alte oraşe, precum Budapesta, Milano, Praga sau Riga.

Dintre rezervările făcute de către utilizatorii români pentru călătoriile Pascale, 83% au fost făcute de pe un dispozitiv de tip desktop şi au avut fost finalizate cu o medie de 79 zile înainte de data plecării – cu mult mai atent planificate decât cele din 2015, care au fost rezervate cu o medie de numai 17 zile în avans.

Când vine vorba de city break-uri rezervate pentru perioada sărbătorilor de Paşti, valoarea medie a unui bilet rezervat este de 263,46 de euro. Cel mai ieftin bilet rezervat de către români pentru o călătorie pascală a costat 38,48 de euro şi are că destinaţie oraşul italian Milano, în timp ce cel mai scump a costat 602,45 de euro şi are ca destinaţie capitală cehă, Praga.

Vârstă medie a călătorilor români care aleg să meargă în city break-uri de Paşti este de 37 de ani, comparativ cu media de 32 de ani din 2015 şi, de asemenea, călătoriile rezervate anul acesta sunt mai lungi, durata medie fiind de patru zile, comparativ cu trei, în 2015.

În ce priveşte liniile aeriene folosite, utilizatorii români (ai agenţiei online de turism Tripsta, cea care a furnizat datele acestui studiu) au rezervat zborurile lor de Paşti folosind în principal Tarom, urmată de Ryanair şi Swiss Airlines. Comparativ cu 2015, Tarom şi-a menţinut poziţia de lider în clasament, dar următoarele două linii aeriene alese s-au schimbat complet faţă de Blue Air şi KLM care completau topul anul trecut.