Orange România a raportat venituri de 235,5 mil. euro în primul trimestru, în creştere cu 6,5%

Autor: Roxana Rosu 26.04.2016

Orange România a înregistrat în primul trimestru al anului venituri de 235,5 milioane de euro, în creştere cu 6,5% faţă de perioada similară a anului trecut, operatorul telecom raportând 10.009.000 de clienţi din care 48,2% abonaţi şi 51,8% utilizatori ai serviciilor PrePay, a anunţat marţi compania.

Serviciul Orange TV a înregistrat 294.000 de abonaţi, cu o creştere de 54,5% comparativ cu perioada similară a anului trecut, iar la Orange TV Go numărul de descărcări şi actualizări ale aplicaţiei a ajuns 1,8 milioane, în creştere cu 11% faţă de sfârşitul lui 2015.

„Rezultatele din primul trimestru al anului 2016 continuă performanţa susţinută pe care am avut-o în ultimii ani, prin investiţii eficiente, servicii inovatoare şi, în acelaşi timp, prin atenţia concentrată asupra aşteptărilor clienţilor, într-o perioadă în care evoluţia digitală a venit cu oportunităţile şi cu provocările ei. Prin toate acestea, am urmărit să oferim calitate de top în piaţă pentru serviciile de telecomunicaţii mobile, calitate pe care clienţii o vor regăsi în curând şi în toată suita de servicii pentru acasă, precum serviciile de internet fix şi televizune prin cablu.", a declarat Jean-François Fallacher, CEO Orange România.

Traficul de internet pe mobil s-a dublat faţă de primul trimestru al lui 2015, iar traficul de date 4G a crescut de 4 ori în aceeaşi perioadă, această evoluţie fiind susţinută şi de vânzările de 2 ori mai mari de tablete. Peste 60% dintre clienţi au optat pentru o tabletă 4G.

Numărul de smartphone-uri vândute a urcat cu 30%, ceea ce înseamnă că ponderea clienţilor care preferă să achiziţioneze telefoane inteligente a crescut de la 50% la peste 75% în 2016. În ceea ce priveşte ponderea telefoanelor 4G în totalul smartphone-urilor vândute, la sfârşitul lunii martie, 75%  erau dispozitive compatibile 4G, faţă de perioada similară de anul trecut când ponderea era de 50%.

În prezent, reţeaua Orange oferă acces la internet mobil la viteze 4G pentru 72,1% din populaţia totală şi 96,2% din populaţia urbană a României. Acoperirea 4G+ este în creştere, cu 13 oraşe în prezent. .

La nivel de grup, veniturile Orange au crescut în primul trimetru cu 0,6%, la 10 miliarde euro, păstrând trendul ascendent din ultimele două trimestre. Profitul brut a scăzut cu 1,6%, la 2,57 miliarde de euro, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Rezultatele au fost în linie cu estimările analiştilor. În Europa Centrală, avansul a fost de 2,8%, similar cu nivelul din trimestrul patru din 2015. 

”Pentru al treilea trimestru consecutiv, veniturile Orange au înregistrat creşteri, validând o data în plus strategia de diferenţiere prin calitate şi investiţii. Evoluţia a fost susţinută de performanţele puternice de pe toate pieţele grupului, dar mai ales din Franţa, Spania, Belgia, România, Africa şi Orientul Mijlociu”, a declarat preşedintele Orange Group,  Stéphane Richard.