​Heinzmann, CEO-ul privat revocat, a dat în judecată Tarom

Autor: Mirabela Tiron 27.04.2016

Christian Heinzmann, belgianul care a ocupat poziţia de CEO privat la Tarom din 2012 şi care a fost revocat din funcţie în martie anul acesta în urma unei decizii a board-ului, a dat în judecată compania. El primea ca CEO  al companiei 10.000 de euro net lunar.

“Ca urmare a demiterii, Christian Heinzmann a intentat o acţiune în justiţie. În consecinţă, justiţia este cea care va decide pe această temă”, potrivit oficialilor companiei. Şi Tiberiu Ţiclea, care a fost revocat din funcţia de membru în CA în acelaşi timp cu Heinzmann, a dat în judecată compania, potrivit datelor de pe site-ul portal.just. Şi primii cinci administratori „privaţi” ai Tarom au dat în judecată compania pentru că au fost revocaţi din funcţie şi au câştigat procesul, primind astfel în total 300.000 de euro (câte 60.000 de euro de persoană).

De mai bine de o lună compania aeriană Tarom, aflată în subordinea Ministerului Transporturilor, continuă să opereze sub conducerea unui şef interimar, în urma revocării CEO-ului privat.

Ieri, la Tarom, a avut loc o şedinţă a consiliului de administraţie, în care s-au votat criteriile alegerii noului CEO, care nu au fost făcute publice până acum.

Deşi a fost revocat ca CEO, belgianul Christian Heinzmann este încă membru în consiliul de administraţie şi participă la şedinţele board-ului. El aşteaptă să i se plătească suma de 60.000 de euro, stipulată într-o clauză a contractului legată de revocarea înaintea finalizării mandatului.

Din 22 martie, conducerea interimară a companiei a fost preluată de Gabriel Stoe, care ocupa de un an poziţia de director financiar (plătit cu 5.400 de euro pe lună) la Tarom şi din 2013 pe cea de consilier al directorului general (Sorinel Ciobanu) în cadrul Companiei Naţionale de Aeroporturi Bucureşti, potrivit datelor din CV-ul lui.

În 2015, Tarom a avut o cifră de afaceri de circa 313 milioane de euro şi pierderi de 9,3 milioane de euro (de 2,9 ori mai mici faţă de 2014 şi de 3,1 ori mai mici faţă de 2013). Anunţată ca soluţia-minune pentru companiile de stat, aducerea de manageri privaţi nu a însemnat decât majorarea salariilor directorilor la zeci de mii de euro pe lună. Sub conducerea belgianului, traficul Tarom a crescut de la 2,17 milioane de pasageri în 2012 la doar 2,39 milioane de pasageri anul trecut, iar pierderile s-au redus de la 52 mil. euro la 9 mil. euro anul trecut, deşi planul de management aprobat de consiliul de administraţie în luna martie 2013 prevedea pierderi de 18 mil. lei (4 mil. euro) în 2014, urmând ca în 2015 şi 2016 compania să realizeze profit. Un alt obiectiv asumat era ca Tarom să îşi crească anual numărul de pasageri cu 100.000 de persoane şi să  ajungă la 2,6 milioane de pasageri în 2016. Aceste obiective nu au fost îndeplinite.