Piaţa locală de externalizare a serviciilor de logistică s-a situat la 10 milioane de euro în 2015

Autor: Ioana Nita 29.04.2016

Piaţa de e-fulfillment – serviciul prin care se preia întreaga parte operaţională şi logistică a unei afaceri online – s-a situat anul trecut la circa 10 milioane de euro, valoarea acesteia urmând să se dubleze anul acesta, potrivit reprezentanţilor Frisbo, compania locală care oferă servicii de logistică pentru jucătorii de pe piaţa de comerţ electronic.

Evoluţia va fi susţinută de creşterea numărului antreprenorilor care aleg să-şi externalizeze procesele operaţionale şi logistice prin e-fulfillment, dat fiind că astfel îşi pot reduce costurile cu până la 50%. „Cheltuielile totale ale unui magazin pentru externalizarea în regim de e-fulfillment se ridică, lunar, la câteva sute de euro, dacă se procesează zeci de comenzi pe zi. Serviciile nu depăşesc 1.000 de euro pe lună nici atunci când numărul comenzilor se ridică la câteva sute pe zi”, potrivit lui Bogdan Colceriu, CEO-ul şi unul dintre fondatorii Frisbo.