GSK şi-a înjumătăţit cota de piaţă şi a căzut de pe primul loc pe poziţia a şaptea în ultimul deceniu

Autor: Corina Mirea 03.05.2016

Britanicii de la GlaxoSmithKline (GSK), activi în pro­duc­ţia locală de medicamente de la finalul anilor ‘90 prin fa­bri­ca Europharm din Braşov, au pierdut în ultimul deceniu ju­mătate din cota de piaţă pe care o deţineau în România pe seg­mentul vânzărilor de medicamente.

Astfel, dacă în 2006 com­pania era lider al pieţei farma, cu o cotă de piaţă de 8,1%, anul trecut GSK s-a poziţionat pe locul şapte, cu o co­tă de piaţă de 4,3%, potrivit datelor cen­tra­lizate de ZF pe ba­za informaţiilor companiei de cercetare de piaţă Cegedim.

„Pentru noi, o companie de medicamente inovatoare, blocarea listei produselor compensate (din perioada 2008 – 2014 – n.red.) a avut un impact semnificativ asupra opor­tu­ni­tăţilor de a aduce noi produse pe piaţă timp de peste 6 ani. În plus, schimbarea strategiei noastre globale a condus la trans­formări importante în modelul de afaceri al GSK şi în por­tofoliul nostru de produse. De exemplu, în ultimii ani am re­nun­ţat la anumite portofolii, precum anti­trom­botice, vita­mi­ne şi produse oncologice“, a spus pentru ZF Petru Gră­di­na­riu, corporate affairs and communication ma­nager al Glaxo­SmithKline România. El a mai precizat că pe lista de me­­di­camente compensate au fost introduse produse noi abia în ultimii doi ani.

În 2015, vânzările totale de medicamente din România au fost de 11,7 miliarde de lei, mai mici cu 4,7% faţă de anul pre­cedent, conform datelor Cegedim. Aceasta a fost prima scădere a pieţei din ultimii zece ani.