Telekom România câştigă 18.000 de clienţi de internet fix în trei luni şi pune capăt seriei negre de scăderi revenind la numărul de abonamente din martie 2014

Autor: Adrian Seceleanu 04.05.2016

Telekom România a reuşit să câştige în primele trei luni din acest an un număr de 18.000 de clienţi pentru serviciile sale de internet fix - aceasta fiind cea mai bună performanţă a grupului din ultimii doi ani de zile, perioadă în care compania a înregistrat o evoluţie în dinţi de fierăstrău a portofoliului de contracte şi nu a reuşit să ţină pasul cu avansul înregistrat la nivel de industrie.

Cu cei 18.000 de clienţi noi Telekom România a ajuns la un portofoliu de 1,204 milioane de abonamente la internet fix, egalându-şi astfel performanţa atinsă pentru prima oară în martie 2014, în urmă cu doi ani de zile - respectiv un număr de 1,2 milioane de abonamente.

Segmentul de internet fix a fost în ultimii ani o problemă pentru grupul Telekom România, care nu a reuşit să crească pe piaţă la fel ca rivalii săi de la RCS&RDS şi UPC. Spre exemplu, în perioada iunie 2013 - martie 2016 compania de cablu RCS&RDS a câştigat 447.000 de clienţi pe internet fix, în timp ce Telekom România a câştigat 48.000. Într-o perioadă mai scurtă, iunie 2013 - decembrie 2015 compania de cablu UPC a câştigat 139.100 de abonamente la net fix – de aproape trei ori mai multe faţă de Telekom.

Pe segmentul de telefonie fixă, aflat sub o presiune considerabilă atât pe fondul ofertelor dure ale rivalilor cât şi al migrării clienţilor spre soluţii mobile, Telekom a reuşit să păstreze numărul de clienţi peste pragul de 2 milioane, înregistrând o scădere de doar 6,1% în primul trimestru. Numărul exact de linii a fost de 2,055 milioane, conform datelor DT.

Segmentul de servicii de televiziune a rămas o zonă de creştere - numărul de abonamente fiind mai mare cu 2,5% - până la 1,449 milioane faţă de anul precedent. Totuşi, numărul de abonamente TV a scăzut cu 3.000 faţă de finele anului precedent, arată datele Deutsche Telekom.

Operaţiunile fixe au generat venituri de 127 mil. euro, în scădere cu 9,3%.

Update:

Conform datelor comunicate de grupul elen OTE, Telekom România a continuat să înregistreze scăderi pe net fix în primul trimestru.