Retailerul de încălţăminte Bata: Competiţia creşte, la fel şi chiriile şi costul cu foţa de muncă, profiturile însă scad

Autor: Cristina Rosca 07.05.2016

Eugen Păturan, antreprenorul care a adus împreună cu soţia sa franciza retailerului de încălţăminte Bata în România acum 13 ani, dezvoltă pe piaţa locală un alt business, tot în domeniu şi tot în franciză, brandul New Balance. Acesta este un brand de încălţăminte sport pe care cei doi antreprenori l-au adus în România în toamna lui 2014 şi care are doar două unităţi. Totuşi, în acest an Eugen Păturan spune că va deschide doar magazine New Balance, niciunul Bata.

„În 2016 avem în plan să deschidem două noi magazine, unul în mallul Parke Lake aflat în construcţie (şi care urmează să se deschidă în toamnă - n. red.) şi un altul în Timişoara. Ambele magazine vor fi deschise sub noul brand, New Balance, adus de firma noastră în franciză în septembrie 2014. Astfel, la sfârşitul acestui an vom avea în portofoliu patru magazine New Balance şi zece magazine Bata“, spune Eugen Păturan. El este general manager al Bata România din 2009, după ce anterior oferea consultanţă pentru compania de încălţăminte şi accesorii Bata, pe care a adus-o în România în franciză în 2003 împreună cu soţia sa. Antreprenorul a ocupat din 1998 timp de 11 ani poziţia de contry manager al importatorului şi dis­tribuitorului de electrocasnice Indesit România.

Începând cu 2009 însă el a decis să se dedice exclusiv businessului familiei, cu afaceri de 33,5 milioane de lei anul trecut, în creştere cu 13% faţă de 2014. „Pentru 2016, după primul trimestru avem o creştere de 22% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.“ Avansul vine în contextul în care compania a deschis în 2015 un magazin Bata în Mega Mall din Bucureşti şi un altul sub brandul New Balance în AFI Palace Cotroceni.