Conferinţă ZF, marţi, 10 mai: Ce trebuie făcut pentru recâştigarea încrederii între bănci, asigurători şi clienţii lor

Ziarul Financiar 09.05.2016

Protecţia consumatorilor şi transparentizarea informaţiilor care ajung la aceştia au devenit piloni-cheie pentru reclădirea încrederii în piaţa serviciilor financiare.

Aceasta este o piaţă afectată puternic în ultimii ani ani de o criză de imagine, reflectată prin conflicte între clienţi pe de o parte şi bănci şi firme de asigurări pe de altă parte.

În asigurări tensiunile au fost alimentate de plata cu întârziere a daunelor, recentele majorări bruşte de tarife la RCA, în timp ce în sectorul bancar clauzele abuzive, contractele de credit în franci elveţieni şi legea dării în plată sunt temele care au dus la deteriorarea relaţiei dintre bancă şi client. 

În acest context, devine tot mai clară nevoia de transparentizare, simplificare şi asumare a informaţiilor care ajung la consumatorii de produse financiare.

Claritatea limbajului, oferirea de informaţii complete şi concise ar trebui să devină punctele cheie în abordarea clienţilor de către bănci şi asigurători.

Pe de altă parte, clienţii trebuie educati în spiritul asumării de responsabilităţi, pentru ca la final şi câştigul, dar şi riscurile să se împartă.