Daniel Guzu face agricultură pe 250 de hectare în Vrancea şi a intrat în luptă cu Heineken pe piaţa de cidru. "Aveam ce ne trebuie, şi tehnologie şi materie primă. Urmează să intrăm şi în supermarketuri"

Autor: Mădălina Panaete 15.05.2016

Daniel Guzu, antreprenorul care deţine producătorul Duraziv, a avut anul trecut afaceri de 20 mil. euro din materiale de construcţii şi 3 mil. euro cu sucurile „Ana are“ şi vinurile Casa Panciu.

Compania Natura SRL, deţinută de antreprenorul Daniel Guzu, a lansat recent cidrul „Ana are“ în reţeaua de magazine Carrefour şi a intrat astfel în luptă cu bran­durile Strongbow (Heineken) şi Somersby (producătorul Tuborg ) pe una dintre cele mai dinamice segmente din piaţa băuturilor alcoolice.

„Intrarea pe piaţa de cidru a venit din necesitatea de a valorifica merele cât mai bine. Am intrat cu «Ana are cidru din mere» în ambalaj de 750 ml în Carrefour şi am realizat şi varianta de 250 ml. Urmează să intrăm şi în supermarketuri, dar şi în baruri. Livada de meri se întinde pe o suprafaţă de circa 73 de hectare“, a declarat Daniel Guzu, unul dintre cei mai importanţi antreprenori din industria materialelor de construcţii. 

 El spune că producătorul realizează doar cidru din mere, dar se gândeşte şi la un produs similar din pere. Însă, deocamdată aşteaptă să vadă cum este primit cidrul de mere de consumatori. „Pentru că avem şi cramă şi livadă nu a fost necesar să facem o investiţie supli­mentară pentru a produce cidru. Aveam ce ne trebuie, şi tehnologie şi materie primă.“

Piaţa de cidru este la început în România, în condiţiile în care abia anul trecut jucătorii mari au lansat produse în această categorie şi au făcut campanii publicitare importante.

Brandul „Ana are“ a fost lansat în 2012 şi realizează în principal sucuri din fructe şi dulceţuri. Produsele realizate în fabrica lui Daniel Guzu în localitatea Ţifeşti, judeţul Vrancea, sunt comercializate în reţelele internaţionale de magazine precum Auchan, Cora sau Carrefour, dar şi în câteva lanţuri de magazine locale.

În judeţul Vrancea, antreprenorul are în proprietate aproape 250 de hectare de teren unde a plantat meri, afini, cătină, cireşi sau peri, dar şi viţă-de-vie.  „În fiecare an plantăm câte ceva. Anul trecut am plantat viţă-de-vie şi afini. Terenurile sunt în proprietatea noastră. Găsim terenuri în zonă, dar suprafeţe mici şi risipite, nu compacte. Acesta este dezavan­tajul.“

În zona Panciu din Vrancea, antreprenorul are circa 120 de hectare cu viţă-de-vie, cu soiuri precum fetească neagră, cabernet sauvignon, fetească regală sau muscat ottonel. Compania are în portofoliu branduri precum Casa Panciu şi Sagio, care sunt prezente în restaurante, dar şi magazine precum Auchan, Carre­four sau Cora, conform ultimelor date. De asemenea, Daniel Guzu exportă 5% din vinuri în mai multe ţări.

„Aproape 5% din producţia de vin o exportăm în ţări precum SUA, China sau Marea Britanie. Am exportat şi suc, dar puţin. Nu ieşim la export mai mult pentru că facem sucurile prin presare directă, fără conservanţi, şi de aceea au condiţii speciale de presare. Dacă le transportăm cu containere este posibil să fermenteze din cauza tempe­raturilor mai ridicate“, a explicat antreprenorul.

Anul trecut, Natura SRL, socie­ta­tea prin care Daniel Guzu deţine brandurile de sucuri, dulceţuri şi vinuri, a avut o cifră de afaceri de aproape 3 mi­lioane de euro, conform informaţiilor fur­nizate de antreprenor.

Pe de altă parte, Duraziv, principalul business al lui Daniel Guzu, a terminat cu o cifră de afaceri de aproape 93 milioane de lei (20 milioane de euro), în creştere cu 16% faţă de anul pre­cedent, conform calculelor ZF.

Compania deţine trei unităţi de producţie: de mortare uscate, de vopsele şi tencuieli pe bază de apă şi una de profiluri metalice, toate situate în localitatea Popeşti-Leordeni, lângă Bucureşti.

Daniel Guzu este cunoscut şi pentru businessul de lacuri şi vopsele Fabryo, pe care l-a vândut ulterior fondului de investiţii Oresa Ventures.