Cemacon a avut vânzări de 11 mil. lei în primele trei luni din 2016
Producătorul de materiale de construcţii Cemacon, cu sediul în Cluj-Napoca, a încheiat primul trimestru din 2016 cu o cifră de afaceri de aproximativ 11 milioane de lei, cu o marjă de profit constantă faţă de primul trimestru din 2015.
“Veniturile operaţionale, nete de impactul restructurării pentru anul de referinţă - 2015, au crescut cu 22% în anul 2016, în timp ce cheltuielile operaţionale au crescut cu 25%, ca urmare a operării liniei de producţie Zalău, activitate repornită în martie 2015. (…) Eficienţa operaţională, cumulată cu implementarea restructurării datoriilor bancare în 2015, a influenţat pozitiv indicatorii financiari, astfel că gradul de îndatorare s-a micşorat considerabil, iar lichiditatea a crescut”, transmite Cemacon.
Pentru acest an, Cemacon îşi propune să crească vânzările cu minimum 13% şi să-şi consolideze cota de piaţă la nivel naţional. În plus, compania vrea să valorifice activele neproductive pe care le deţine
“După ce am crescut business-ul semnificativ, triplând cifra de afaceri şi cota de piaţă în ultimii 5 ani, Cemacon a ajuns acum în etapa consolidării, când ne propunem creşteri mai moderate – un plus de 13% a cifrei de afaceri - generate de o vânzare naturală şi profitabilă a produselor din portofoliu”, a declat Liviu Stoleru, CEO şi preşedinte al consiliului de administraţie Cemacon.
Cemacon a fost înfiinţată în 1969, la Zalău, iar în 2011 fabrica veche a fost închisă, la un an după ce compania a inaugurat o unitate mai modernă la Recea, judeţul Sălaj, producătorul de cărămizi încercând chiar să vândă platforma din Zalău în 2013.
Cererea în creştere a determinat, însă, firma să repornească producţia la Zalău la începutul anului trecut.