Mihai Pătraşcu, CEO evoMAG.ro: Coşul nostru mediu este undeva la 800-850 de lei

Autor: Ştefan Stan 16.05.2016

Aproximativ 60% din venitul nostru vine din Bucureşti. Coşul nostru mediu este undeva la 800-850 de lei, un coş foarte mare de achiziţie. Noi accesăm o anumită gamă de clienţi, care au puterea financiară de achiziţie. Se inovează foarte mult în zona de one click pay, să faci dintr-un singur click o plată online, a spus la ZF Mobilio 16 Mihai Pătraşcu, CEO evoMAG.ro

În 2011 am fost printre primele magazine online care am lansat o aplicaţie de mobil. În aprilie anul acesta am relansat aplicaţiile noastre mobile, în care credem foarte mult. Avem aplicaţii atât pe iOS, cât şi pe Android, care au câteva sute de instalări pe zi. Suntem încurajaţi să împingem şi noi către client ideea de plată online.

Am ajuns în ultimele luni să avem 10% prin plata online printr-o singură plată şi până la 7% cu plata online prin mai multe rate.

Nu există foarte multe plăţi cu cardul făcute de companii, ceea ce ne lasă libertatea de a avea un interchange aproape subunitar.

Dacă în trecut laptopurile erau pe primul loc la vânzări, acum vânzarea de telefoane mobile se dublează de la an la an. Tabletele au scăderi foarte mari.

Telefoanele mobile vor fi singurele device-uri pe care noi le vom folosi în viitor. Din punct de vedere al comerţului online, dacă pe desktop avem undeva la 2% rata de conversie în Bucureşti, pe mobile este undeva la  4%. Avem undeva la  40% trafic pe site pe varianta de mobil.

Suntem foarte fericiţi că s-a micşorat interchange-ul. Datorită acestei scăderi ne permitem să împingem plata cu cardul. Dacă ne gândim la risc şi la regulile din ce în ce mai stricte legate de cash, ne dorim din ce în ce mai mult să crească plăţile cu cardul.

Plăţile online pe magazinul nostru online au crescut cu 30% faţă de anul trecut.  

Este foarte problematic ca într-un ecran cu o capacitate mică de afişare a informaţiilor să înglobezi toate informaţiile şi să-l faci şi pe client să cumpere. Vom vedea cine se adaptează mai repede, pentru că este dificil de investit în toate cele trei tehnologii, şi aplicaţii de iOS şi Android şi web.

Existau clienţi care făceau de 10 ori aceeaşi comandă pentru a finaliza o singură dată. Acum scoatem în faţă plata cu cardul, nu mai avem pe site 10 opţiuni de plată, ci poate 2-3: cash, card sau rate.