CFA: Loialitatea clienţilor în sectorul financiar rămâne fragilă. Zece drepturi postcriză ale investitorilor
Autor:
Claudia Medrega
20.05.2016
Criza financiară a determinat scăderea încrederii investitorilor în industria financiară, iar aceştia cer transparenţă şi un standard minim de profesionalism din partea industriei financiare, în viziunea CFA, asociaţia profesională a analiştilor financiari certificaţi internaţional (Chartered Financial Analyst). În acest context a apărut în urmă cu trei ani „Declaraţia Drepturilor Investitorilor“, care conţine 10 drepturi pe care orice investitor este îndreptăţit să le ceară de la furnizorii de produse financiare.
„Inevitabil, criza financiară a determinat scăderea încrederii investitorilor în industria financiară. Loialitatea clienţilor în sectorul financiar rămâne fragilă. Aceasta are la bază încrederea şi atâta timp cât încă există sincope la acest capitol, şi loialitatea este afectată. În acest context, investitorii au transmis un mesaj puternic prin care cer transparenţă şi un standard minim de profesionalism din partea industriei financiare. „Declaraţia Drepturilor Investitorilor“ conţine 10 drepturi pe care orice investitor este îndreptăţit să le ceară de la furnizorii de produse financiare şi este elementul central al „Putting Investors First“, o iniţiativă globală creată pentru a încuraja profesioniştii din industria financiară să plaseze interesele investitorilor pe primul loc în activitatea lor şi să genereze conştientizare în rândul investitorilor“, a declarat Cristian Popa, membru al board-ului CFA România şi director de investiţii la NN Asigurări de Viaţă.