CFA: Loialitatea clienţilor în sectorul financiar rămâne fragilă. Zece drepturi postcriză ale investitorilor

Autor: Claudia Medrega 20.05.2016
Criza financiară a determinat scă­derea încrederii investitorilor în in­dus­tria financiară, iar aceştia cer trans­pa­renţă şi un standard minim de pro­fe­sio­nalism din partea industriei finan­ciare, în viziunea CFA, asociaţia profe­sio­nală a analiştilor financiari certificaţi in­ter­naţional (Chartered Financial Analyst). În acest context a apărut în urmă cu trei ani „Declaraţia Dreptu­ri­lor Investitorilor“, care conţine 10 drep­turi pe care orice investitor este îndrep­tăţit să le ceară de la furnizorii de pro­duse financiare.
 
„Inevitabil, criza financiară a deter­minat scăderea încrederii investitorilor în industria financiară. Loialitatea cli­en­ţilor în sectorul financiar rămâne fra­gilă. Aceasta are la bază încrederea şi atâta timp cât încă există sincope la acest capitol, şi loialitatea este afectată. În acest context, investitorii au transmis un me­saj puternic prin care cer trans­pa­renţă şi un standard minim de profe­sio­na­lism din partea industriei financiare. „Decla­ra­ţia Drepturilor Investitorilor“ con­ţine 10 drepturi pe care orice inves­titor este îndreptăţit să le ceară de la fur­ni­zorii de produse financiare şi este ele­men­tul central al „Putting In­ves­tors First“, o iniţiativă globală cre­a­tă pentru a încuraja profesioniştii din industria fi­nan­ciară să plaseze inte­re­sele investito­ri­lor pe primul loc în acti­vitatea lor şi să ge­nereze conştientizare în rândul in­ves­ti­torilor“, a declarat Cris­tian Popa, mem­bru al board-ului CFA România şi direc­tor de investiţii la NN Asigurări de Viaţă.