Retailerul german Kaufland mai angajează 1.000 de oameni

Autor: Cristina Roşca 23.05.2016
Kaufland, liderul comerţului local cu afaceri de 2 mld. euro anul trecut, are pentru acest an un buget de investiţii de 110,6 mi­lioane de euro, bani care vor merge către expan­siune, achiziţia de tere­nuri şi modernizarea ma­gazinelor existente, po­tri­vit oficia­lilor companiei.

Bugetul pentru 2016 este similar cu cel din ultimii ani, care a variat între 80 şi 100 mil. euro pe an doar în deschideri de magazine, potrivit date­lor ZF, iar sumele supli­men­tare erau investite în re­novări şi remodelări. Un magazin Kaufland ne­cesită investiţii de 7-9 mil. euro, sumă care include achi­ziţia tere­nului.

Anul acesta, retai­lerul ger­man va continua expansiunea pe piaţa lo­cală cu cel puţin şase ma­gazine. Expan­siunea înseamnă şi creş­te­rea nu­mă­rului de angajaţi. Astfel, pen­tru acest an Kaufland a anunţat încă 1.000 de angajaţi noi, urmând ca la fi­nalul lui 2016 să ajungă la un total de 17.000 de sala­riaţi. La finalul anului tre­cut com­pa­nia avea 16.000 de salariaţi, fiind unul dintre cei mai mari angajatori privaţi.

Marco Hossl, CEO-ul Kaufland Ro­­­mânia,  spunea recent în primul in­ter­­viu acordat presei locale că mai este loc de expansiune în România, astfel că dacă economia se va dezvolta în continuare în ritmul ultimilor anii, dacă salariul minim va continua să crească şi dacă retailerul găseşte terenurile potri­vi­te, va continua şi dezvoltarea. „În Bu­cureşti spre exemplu, credem că este loc de 20 de magazine, dacă în Iaşi spre exemplu este loc de cinci“, preciza el.