Cel mai scump brand din portofoliul H&M „s-a aşezat“ pe Calea Victoriei

Autor: Cristina Roşca 28.05.2016

Grupul suedez H&M, unul dintre cele mai importante nume de pe scena mondială a modei, va deschide astăzi primul magazin din România sub brandul COS, acesta urmând a fi poziţionat pe Calea Victoriei, numărul 116, vizavi de multibrandul de lux The Place deţinut de antreprenoarea Iulia Dobrin. 

Magazinul se află în apropierea hotelului de cinci stele Radisson Blu. Spaţiul, ocupat anterior de o bijuterie, este împărţit în subsol, parter şi etaj, şi deşi are o deschidere mică (cu o vitrină de doar circa 7 metri), are o adâncime mare, astfel că suprafaţa este potrivită pentru ce căutau suedezii.

Această marcă a fost lansată prima oară în anul 2007, la Londra, în Marea Britanie, iar de atunci COS şi-a deschis magazine în întreaga Europă, în Asia, America de Nord şi în Orientul Mijlociu. Astăzi COS are 154 de magazine în 29 de ţări, operaţiunile online fiind de asemenea disponibile pe 19 pieţe. COS, care se adresează clienţilor cu venituri peste medie, este al doilea cel mai important brand pentru grupul suedez după cifra de afaceri şi numărul de magazine deschise, după cel fanion care dă şi numele întregului grup. Prin comparaţie, H&M are peste 3.600 de magazine dintr-un total de sub 3.900 de unităţi. Brandul fanion este de altfel prezent în aproape toate colţurile globului.

Pe acelaşi segment de preţ cu COS pe piaţa locală activează Massimo Dutti, brandul grupului spaniol Inditex. Acesta din urmă este prezent local cu şapte branduri, printre care şi Zara. Ziarul Financiar a scris în ultimii doi ani că gigantul doreşte să se extindă în România, însă momentul a fost amânat deoarece suedezii nu găseau un spaţiu stradal potrivit.

Suedezii sunt prezenţi pe piaţa locală cu brandul H&M din primăvara lui 2011 şi de circa doi ani caută spaţiu stradal pentru aducerea brandului numărul doi, însă nu găseau suprafaţa căutată de peste 400 mp, potrivit datelor ZF. Ei au intensificat căutările în ultima perioadă, dorind să deschidă prima unitate COS pe Calea Victoriei. Aceasta este politica internă a grupului pentru acest brand, respectiv primul magazin trebuie deschis într-un spaţiu stradal, iar suedezii au decis că singura arteră potrivită ar fi Calea Victoriei. 

Ulterior, brandul urmează a se extinde şi în centre comerciale, cum este cazul Băneasa Shopping City, unul dintre cele mai performante malluri din România după încasări.

Calea Victoriei este cea mai cunoscută arteră de shopping de lux din România găzduind magazine precum Max Mara, Burberry sau Gucci. Deşi în ultimii ani zona a suferit din cauza perioadei dificile prin care trece industria de lux şi din cauza legii bulinei roşii, Calea Victoriei rămâne cea mai importantă stradă de cumpărături din România.

Sub umbrela Hennes&Mauritz se găsesc mai multe branduri, precum COS, Monki, Weekday, Cheap Monday, & Other Stories şi H&M Home. De altfel, puţini sunt cei care ştiu că H&M are şi alte „branduri surori„ mai puţin cunoscute.