Trei din giganţii mondiali ai modei vând haine pe piaţa locală de 500 mil. euro pe an

Autor: Cristina Roşca 30.05.2016

Spaniolii de la Inditex, suedezii de la H&M şi olandezii de la C&A do­mină piaţa locală de modă, unde au făcut anul trecut afaceri de circa 2,3 miliarde de lei, respectiv peste ju­mătate de miliard de euro.

Cei trei con­tro­lează astfel 15% din piaţa de îm­brăcăminte şi în­căl­ţă­minte, eva­luată la 3,3 mld. euro anul trecut.

În umbra celor trei mari s-au dezvoltat în ultimele două decenii alte peste 100 de branduri de modă - locale şi internaţionale - însă la nivel de business toate rămân în umbra ocu­panţilor primelor trei poziţii.

Piaţa de îmbrăcăminte este do­minată clar de brandurile străine, care fac legea pe o piaţă de 2,3 mi­liarde de euro anual, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor.

„Românii sunt pasionaţi de modă şi spre deosebire de cehi şi polonezi sunt mai dispuşi să chel­tuiască bani pe haine“, spunea acum circa un an Ralf Wein, directorul H&M în re­giune, în singurul interviu acordat presei locale.

România este de altfel con­si­de­ra­tă o piaţă-cheie pentru toţi marii ju­că­tori din industria modei, deşi sa­lariul mediu este de doar 400 de euro - printre cele mai mici din Europa.

Executivii marilor branduri de mo­dă spun însă că pe piaţa locală con­sumatorii sunt mai dispuşi să in­ves­tească în haine în comparaţie cu Ce­hia sau Polonia, deşi salariul este la jumătate.