ZF Antreprenorii României. Un producător din Craiova cucereşte piaţa Italiei: o fereastră din zece vândute aici este QFort

Autor: Mădălina Panaete 30.05.2016

Brandul dezvoltat de antreprenorul Ştefan Cherciu este unul dintre puţinele mărci româneşti care şi-au făcut loc în pieţe din vestul Europei.



Compania Casa Noastră, producătorul ferestrelor QFort, exportă 74% din pro­ducţia fabricii de lân­gă Craiova în pieţe din vestul Europei şi a ajuns numărul doi din piaţa ferestrelor din PVC în Italia la cinci ani de la intrarea pe această piaţă.

„Suntem singurul produs românesc care a reuşit în vestul Europei. Acum cinci ani am mers la partenerii mei ita­lieni şi le-am zis că vreau să devin lider pe piaţa lor. Acum suntem numărul doi pe piaţa de ferestre din PVC în Italia cu bran­dul QFort. O fereastră PVC din ze­ce vândute acolo este cu brandul nos­tru“, a declarat Ştefan Cherciu, ac­ţio­narul majoritar şi preşedintele companiei din Craiova, judeţul Dolj, al 13-lea ca putere economică în România în anul 2014.

Antreprenorul, care conduce un busi­ness cu peste 1.100 de angajaţi, a fost pre­zent în cadrul conferinţei „Capi­ta­lul pri­vat românesc - o şansă pentru dez­volta­rea economică a României“, organi­za­tă de ZF împreună cu Banca Tran­sil­vania la Craiova. Următoarea oprire a eve­ni­mentului va fi la Alba Iulia, pe 7 iunie.

Ascensiunea brandului QFort vine în condiţiile în care mulţi antreprenori ro­mâni îşi încearcă norocul la export, mulţi reuşind doar în ţările din jurul României. În primii 20 de exportatori cu acţionariat ro­mânesc se regăsesc com­panii din in­dustria mobilei, a com­ponentelor auto, a îm­brăcămintei sau specializate în comer­ţul cu cereale, însă niciun producător nu a dez­voltat un brand care să se bată pentru po­dium într-o industrie dintr-o ţară din Vest. Primii 50 de exportatori cu capital ro­mâ­nesc au trimis anul trecut în străi­nă­tate produse în valoare de 8 mld. euro, adică 15% din exporturile totale, po­trivit esti­mărilor ZF. Însă există branduri ro­mâ­neşti din IT, precum Bitdefender, care sunt dez­voltate de români, dar nu apar în statis­tici şi sunt cunoscute la nivel inter­na­ţio­nal. Cel mai mare brand ro­mâ­nesc recunoscut în străinătate este Dacia, deţinut însă de grupul francez Renault.

Businessul Casa Noastră a început în 1995 şi a devenit unul dintre cei mai im­por­tanţi producători de tâmplărie PVC din regiune, realizând anul trecut o cifră de afaceri de 186,5 mil. lei (41,5 mi­l. euro).

Producătorul se află între cei mai mari 20 de exportatori cu capital privat românesc din economie şi este al doilea mare exportator român din judeţul Dolj, după Cerealcom (companie controlată de Mihai Anghel).