Campionatul urcă vânzările de bere şi snackuri cu peste 15% în magazine
Berea şi snackurile sunt de departe cele mai cumpărate produse de către suporterii care urmăresc meciurile de fotbal la Campionatul European din acest an, vânzările din magazine crescând cu minim 10%, conform datelor transmise de retaileri.
„Pe ambele categorii de produse se observă creşteri ale vânzărilor atunci când sunt meciuri importante, cu miză, ale echipei României. (…) Pentru meciurile importante vânzările cresc cu minim 10%. De exemplu, pentru meciurile României din campionatul care se apropie estimăm creşteri în jur de 15%”, spun reprezentanţii Carrefour România, reţea care include peste 190 de magazine sub diferite formate.
Campionatul European de Fotbal vine într-un moment bun pentru vânzările de bere, în condiţiile în care anul trecut consumul a revenit pe creştere după doi ani de scăderi şi a ajuns la 80 de litri per capita. Astfel, competiţia coincide cu o perioadă în care vânzările de bere ating cel mai înalt nivel - vara - şi ar putea ajuta consumul după un prim semestru cu vreme nefavorabilă. Piaţa de snackuri a trecut şi ea printr-un moment favorabil, având în vedere că anul trecut reducerea TVA la alimente la 9% a impulsionat consumul. Cele mai vândute branduri din categoria bere în magazinele Carrefour sunt Timişoreana, Ciucaş, Neumarkt şi Ursus, în timp ce în categoria snackuri/ chipsuri brandurile Chio şi Lays sunt pe podium.
O tendinţă de creştere a consumului de bere este observată la nivel naţional şi de reprezentanţii Auchan România, care spun că în perioada Campionatului European vânzările sunt în creştere. În plus, competiţia sportivă atrage după sine şi creşteri în alte categorii de produse.
„Faţă de o perioadă obişnuită, în lunile iunie-august consumul pentru acest produs creşte cu peste 60% în magazinele Auchan. În perioada Campionatului European de Fotbal vânzări în creştere sunt şi pentru alte categorii de produse printre care se numără băuturile răcoritoare, snackurile (chipsuri, pop-corn, seminte, alune etc.), LCD-uri, produsele de conectivitate, articole sportive dedicate fotbalului), au completat aceştia. Auchan, care controlează 33 de hipermarketuri pe plan local, va organiza chiar un târg de bere, unde vor fi disponibile peste 400 de tipuri şi sortimente de bere din România şi alte 19 ţări.