Campionatul urcă vânzările de bere şi snackuri cu peste 15% în magazine

Autor: Mădălina Dediu Panaete 19.06.2016

Berea şi snackurile sunt de de­parte cele mai cumpărate pro­duse de către suporterii care ur­măresc meciurile de fotbal la Cam­pio­na­tul European din acest an, vân­zările din magazine cres­când cu mi­nim 10%, con­form date­lor tran­smise de re­taileri.

„Pe ambele categorii de pro­duse se ob­servă creşteri ale vânzărilor atunci când sunt meciuri importante, cu miză, ale echipei României. (…) Pentru me­ciurile importante vânzările cresc cu minim 10%. De exemplu, pentru me­ciurile României din cam­pionatul care se apropie estimăm creş­teri în jur de 15%”, spun re­prezentanţii Carrefour România, reţea care include peste 190 de magazine sub diferite formate.

Campionatul European de Fotbal vine într-un moment bun pentru vân­zările de bere, în condiţiile în care anul trecut consumul a revenit pe creştere după doi ani de scăderi şi a ajuns la 80 de litri per capita. Astfel, competiţia coinci­de cu o perioadă în care vânzările de bere ating cel mai înalt nivel - vara - şi ar putea ajuta con­su­mul după un prim se­mes­tru cu vreme nefavo­ra­bilă. Piaţa de snackuri a trecut şi ea printr-un moment fa­vorabil, având în vedere că anul trecut re­ducerea TVA la alimente la 9% a im­pulsionat con­su­mul. Cele mai vândute bran­duri din categoria bere în maga­zinele Carrefour sunt Timişoreana, Ciucaş, Neumarkt şi Ursus, în timp ce în categoria snackuri/ chipsuri brandurile Chio şi Lays sunt pe podium.

O tendinţă de creştere a consumului de bere este observată  la nivel naţional şi de repre­zen­tanţii Auchan România, care spun că în perioada Cam­pionatului Euro­pean vân­zările sunt în creştere. În plus, competiţia sportivă atrage după sine şi creşteri în alte categorii de produse.

„Faţă de o perioadă obişnuită, în lunile iunie-au­gust consumul pentru acest pro­dus creşte cu peste 60% în maga­zinele Auchan. În perioada Cam­pionatului European de Fotbal vânzări în creş­tere sunt şi pentru alte cate­gorii de produse printre care se nu­mără bău­turile răco­ritoare, snack­urile (chipsuri, pop-corn, seminte, alune etc.), LCD-uri, pro­dusele de conec­tivitate, articole spor­tive dedicate fot­balului), au completat aceştia. Auchan, care con­trolează 33 de hiper­marketuri pe plan local, va or­ganiza chiar un târg de bere, unde vor fi dis­ponibile peste 400 de tipuri şi sorti­mente de bere din România şi alte 19 ţări.