Netflix vrea să traducă tot conţinutul din România până la sfârşitul anului

Ziarul Financiar 09.06.2016

Joris Evers, vice preşedinte şi şeful departamentului de comunicare din cadrul Netflix Europa, a discutat în cadrul ICEEfest despre planurile de dezvoltare ale serviciului în ţara noastră pentru restul anului, cât şi pentru viitor, notează Go4it.

Evers a dezvăluit că în timp ce momentan nu există traduceri în limba română decât pentru un singur film de pe platforma Netflix, compania are în plan să subtitreze majoritatea filmelor până la finalul lui 2016. Odată ce librăria deja lansată este tradusă, majoritatea conţinutului nou ar trebui să fie apoi lansat cu traduceri în română încă de la început.

Referitor la dimensiunile catalogului pentru România, reprezentatnul Netflix a spus că se fac demersuri pentru a cumpăra licenţe globale pentru multe dintre acestea, însă deţinătorii drepturilor nu doresc încă să facă acest lucru. Singurele filme şi seriale care vor fi disponibile în toată lumea simultan garantat vor fi cele produse de Netflix.

Compania nu se grăbeşte momentan pentru o investiţie prea mare în ţara noastră. În prezent, nu există birouri dedicate Netflix în România, compania fiind însă implicată în colaborări cu diverşi parteneri.

Subtitrările vor fi realizate de companii care oferă astfel de servicii şi deja există discuţii cu operatorii telecom pentru a realiza diverse oferte care să includă şi Netflix. Joris Evers nu a putut dezvălui numărul exact al abonaţilor serviciului din acest moment, însă a dezvăluit că mai mult de 50% dintre cei care şi-au făcut un cont gratuit au rămas abonaţi în continuare.

În următorii ani, compania va încerca să atragă noi utilizatori către platformă, conţinutul original fiind marea atracţie. Urmând modelul pe care l-a aplicat Netflix în Statele Unite, Evers a dezvăluit că se aşteaptă ca în şapte ani, unul din trei utilizatori de internet broadband din România să fie abonat Netflix. Printre planurile de viitor ale Netflix se regăsesc şi noi metode de abonare pentru utilizatori, în special pentru cei care nu doresc să îşi folosească cardul de credit online. Soluţia pentru aceştia va fi vânzarea în magazine de carduri pre-plătite.