Cu sau fără Euro 2016, fotbalul a ajuns o maşină de făcut bani la nivel mondial

Autor: CătăIina Apostoiu 13.06.2016
O mulţime de companii vor profita de pe urma Campionatului European de Fotbal în desfăşurare acum în Franţa, scrie Deutsche Welle.

Şi cu atât mai mult Adidas, cel mai mare producător european de articole sportive, care furnizează echipamente pentru nouă echipe, inclusiv pentru naţionalele Germaniei şi Spaniei.

Rivala americană a Adidas, Nike, furnizează echipamente pentru şase echipe, iar Puma pentru cinci. Restul echipelor sunt echipate de companii mai mici, cum ar fi Umbro, Macron sau Juma.

“În acest an vom furniza echipa­mente şi pentru arbitri, copii de mingi şi ne vom bucura de o vizibilitate sporită pe stadion şi pe canalele UEFA ca parte a parteneriatului nostru oficial”, se arată într-un comunicat al Adidas.

La campionatul european anterior, din 2012, Adidas a vândut peste un milion de tricouri cu asociaţia germană de fotbal (DFB) şi peste 7 milioane de mingi cu logo-ul campionatului. Pentru cel mai mare retailer de articole sportive al Germaniei, fotbalul ocupă o parte centrală în strategia de vânzări.

În timp ce Adidas a generat o cifră anuală de afaceri de 1,7 miliarde de euro din produse asociate cu fotbalul la Euro 2012, compania a vândut un volum şi mai mare de bunuri de acelaşi tip anul trecut, în valoare de 2,2 miliarde de euro, când nu a existat nicio cupă mondială sau cam­pionat european care să-i impulsioneze vân­zările.

În mod tradiţional, mulţi germani tind de asemenea să cheltuiască mult pe tele­vizoare noi înaintea unor eveni­mente majore având legătură cu fotbalul.

Pentru fani, vremea are o influenţă puternică asupra obiceiurilor legate de cheltuieli de la începutul şi până la sfâr­şitul evenimentelor fotbalistice. “Vre­mea este mai importantă decât perfor­manţele echipei naţionale ger­mane. În termeni simpli, vremea bună înseamnă vânzări solide, vremea rea înseamnă vânzări slabe”, potrivit GfK.

Pub-urile şi terasele din Germania se aşteaptă la o creştere a vânzărilor în timpul Euro 2016, potrivit lui Ernst Fischer, preşedinte al Asociaţiei Hote­lurilor şi Restaurantelor din Germania. “Dacă Euro 2016 va fi un succes depinde în primul rând de vreme şi de per­for­manţa echipei ger­mane”, a decla­rat aces­ta. Un factor pozitiv pentru pro­prietarii de restaurante este faptul că în acest an cam­pionatul durează mai mult decât de obicei, din 10 iunie până în 10 iulie. Fanii nu tind însă să ia cu asalt restaurantele pentru a urmări me­ciurile, datele suge­rând că pre­feră pub-urile. Hotelurile şi resta­uran­tele se aş­teaptă la o creştere de 2,5% a veni­tu­rilor. Totuşi, profiturile aces­­tora sunt sub presiune, potrivit lui Fischer. Legis­la­ţia privitoare la salariul mi­nim le-a majorat considerabil costurile.