Topul celor mai mari crescători de porci. Andrei Petru, Pigcom: În primele patru luni ale anului, porcul s-a vândut cu un preţ dezastruos

Autor: Roana Rotaru 23.06.2016

Afacerile crescătorilor de porci din România au înce­put să fie din nou profitabile după ce preţul pe kilogramul de carne de porc în viu a urcat de la 3,4 lei în primele patru luni ale anului la aproximativ 6,2 lei pe kilogram în prezent, cât primesc acum fermierii de la abatoare. Potrivit antrepre­norilor care se ocupă cu creşterea porcinelor, pierderile pe care le-au suferit fermierii în pe­rioa­da ianuarie – aprilie 2016 au fost de ordinul miliardelor de lei, în funcţie de efectivul de animale.

 „În primele patru luni ale anului,  porcul s-a vândut cu un preţ dezastruos, cu 3,4 lei kilogramul în viu, sub preţul de pro­ducţie, iar acum preţul a ajuns mai bun, dar paguba a fost făcută. Ca să ne recuperăm paguba avem nevoie de cel puţin şase luni de zile, să ajungem la un echilibrul“, a decla­rat pentru ZF Andrei Petru, proprietarul fermei de porci Pigcom, care deţine 20.000 de animale pe care le vinde către abatoarele autorizate, iar 20% din producţie o vinde prin cele patru  magazine proprii.

Compania Pigcom care este în top 10 cele mai mari companii din industria creşterii porcinelor, după cifra de afaceri,  a înregistrat o scădere a vânzărilor totale de aproxi­mativ 17% în 2015 faţă de anul precedent.