Acţionarii producătorului de îngheţată Kubo Ice Cream negociază vânzarea businessului

Autor: Cristina Roşca 06.07.2016

Producătorul de îngheţată Kubo Ice Cream, care deţine în portofoliu branduri precum Obsession şi Amicii, îşi caută cumpărător, potrivit surselor din piaţă. Compania care controlează circa 4% din piaţa de 150 de milioane de euro a îngheţatei este controlată de mai mulţi antreprenori locali.

„Căutăm un partener de business, însă până nu semnăm nu pot să ofer mai multe detalii“, spune Florin Rosescu, unul dintre acţionarii companiei. El este de altfel una dintre cele mai discrete prezenţe din piaţă.

Acţionarii Kubo Ice Cream nu sunt la prima tentativă de vânzare, în 2008, în plin boom economic, compania era evaluată la 20 de milioane de euro. Atunci, acţionarii negociau vânzarea cu un fond de investiţii, potrivit informaţiilor din piaţă de la acea vreme. Deal-ul a picat, ca de altfel întreaga piaţă de fuziuni şi achiziţii care a început să dea semne de revenire abia în 2015 când şi Kubo a revenit la vânzare. Compania a terminat anul trecut cu afaceri de 27,5 mil. lei, în scădere faţă de 2014. Anul trecut a fost al doilea pe pierderi pentru compania din Piatra Neamţ, cu un minus de 2 mil. lei. De altfel, sursele din piaţă afirmă că producătorul local al brandurilor Amicii şi Obsession îşi caută cumpă­rător din cauza situaţiei financiare dificile prin care trece com­­pania, presată de o serie de datorii la bănci. Po­trivit datelor publice de pe site-ul Ministerului de Finanţe, com­pania avea la finalul anului trecut datorii de aproape 20 mil. lei, suma fiind în scădere faţă de 2014 când s-a ridicat la 22,5 mil. lei.