Multinaţionalele gigant din domeniul bunurilor de larg consum domină topul promoţiilor, în frunte cu P&G, Unilever şi Henkel

Autor: Cristina Roşca 12.07.2016

Un grup de 20 de companii este responsabil pentru mai bine de o treime din cele 40.000 de promoţii care au apărut în pri­mele cinci luni din an în ca­ta­loa­gele re­ţe­lelor de comerţ modern ali­men­tar. Au fost luate în calcul doar pri­mele 500 de com­panii după nu­mă­rul de pro­moţii. Topul este dominat clar de multinaţionale, care ocupă 17 din primele 20 de poziţii.

În topul celor mai importante 20 de companii îşi fac loc doar trei com­pa­nii locale, respectiv Caroli Foods (com­panie din industria me­ze­lu­rilor), Cris-Tim (mezeluri) şi Farmec (bunuri de larg consum neali­men­tare), arată o analiză a ZF pe baza da­telor oferite de compania de cer­ce­tare de piaţă Focus Market Re­search. Compania Caroli Foods a fost considerată românească pentru că este controlată de familia El Solh cu 51%, iar aceasta a fondat bu­si­nessul în România în anii ’90. Restul ac­ţiunilor sunt deţinute de grupul Cam­pofrio.

Pe lista com­pa­niilor ro­mâ­neşti se afla până re­cent şi Al­ba­lact, care a devenit însă recent „multi­naţională“ după ce a intrat în porto­foliul grupului fran­cez Lac­talis. Consiliul Concu­renţei a dat acum câteva zile acordul pentru această tranzacţie.