ZF LIVE. Ruxandra şi Eduard Alexianu, VitaminAqua: Am luat 200.000 de euro fonduri europene şi am deschis un lanţ de producţie pentru apă cu vitamine şi minerale

Autor: Alexandra Marcu 14.07.2016
Ruxandra şi Eduard Alexianu, doi tineri antreprenori, au pus bazele unei linii de producţie de apă îmbogăţită cu vitamine şi minerale după o investiţie de 300.000 de euro şi speră ca produsele lor să ajungă pe raf­turile magazinelor din marile oraşe ale ţării.
 
„Am accesat 200.000 de euro fonduri europene nerambursabile. Am depus proiectul în 2011, dar am finalizat investiţiile abia la sfârşitul lui 2015“, a spus Ruxandra Alexianu, acţionar al VitaminAqua din comuna Ştefan cel Mare, judeţul Neamţ, în cadrul emisiunii de business ZF Live.
 
Gama VitaminAqua cuprinde cinci sor­ti­mente de apă cu vitamine şi minerale, iar o sticlă de 600 ml costă 4,5 lei. În ceea ce pri­veşte ingredientele folosite, producătorul im­portă vitaminele, mineralele, aromele, co­lo­ranţii şi îndulcitorii din Germania, iar apa pe care o foloseşte provine din judeţul Neamţ. „Apa este de foraj, aportul de vita­mine şi minerale este cel folosit de industria far­maceutică. Produsul nostru nu are con­train­dicaţii.“
 
Termenul de valabilitate al unei sticle cu apă cu minerale este de şase luni. „Fiecare sticlă de apă are un conţinut scăzut de calorii, con­ţine arome naturale şi coloranţi din beta­ca­roten“, a spus Eduard Alexianu la ZF Live.
 
Cei doi se adre­sează publicului tânăr, lumii corporatiste şi studenţilor. „Am lucrat la reţete, produsele în­de­plinesc standardele pu­blicului nostru. Ve­dem inclusiv părinţi care verifică eticheta şi apoi le oferă copiilor apa cu vitamine.“
 
În ceea ce priveşte competiţia, Ruxan­dra şi Eduard Alexianu spun că pe piaţa din Ro­mânia mai există un produs polonez ase­mănător cu al lor. Echipa din care fac parte este formată din zece membri. Printre parte­nerii cu care colaborează în prezent acţio­narii VitaminAqua se numără companiile Rom­petrol, Socar şi Immedio.
 
 
Ce au mai spus Ruxandra şi Eduard Alexianu la ZF Live:
 
► Apa cu vitamine este un concept ame­rican, am căutat alternative în piaţa din Ro­mânia, dar nu am găsit.
 
► Suntem un IMM, un start-up, avem con­diţiile cele mai grele la început de bu­si­ness, cred că la noi încă nu s-a înţeles că acest segment trebuie să fie prioritar şi statul să ofere un sprijin.
 
Măcar să nu ne încurce, nu neapărat să ne ajute cu ceva în mod special.
 
► Ne bucurăm că am trecut la impozit pe profit. Nu ne-am împrumutat la bănci, este important să investim în tehnologie.