Legea 51% produse româneşti, pro şi contra: pot supermarketurile să acopere necesarul de produse agroalimentare din consumul intern?

Autor: Roana Rotaru 14.07.2016
Principalul argument folosit de supermarketuri pentru a combate „legea lui 51%“, care obligă retailerii să expună la raft produsele provenit din lanţul scurt alimentar, este că producţia naţională nu acoperă con­sumul intern, motiv pentru care sunt nevoiţi să acopere deficienţa de produse agroali­men­tare din importuri.
 
Potrivit reprezentanţilor din agrobusiness, România poate acoperi din producţia naţională nece­sarul de carne de pasăre, de ouă, de produse lactate şi de panificaţie, însă există o deficienţă de carne de porc şi vită, iar în extrasezon, de fructe şi legume. Aceste deficien­ţe ar putea fi combătute printr-o mai bună orga­ni­zare a producătorilor agricoli şi prin dezvol­tare unor sisteme de depozitare care să permită livrarea de fructe şi legume tot anul.