Harta turismului mondial de lux. Bucureştiul este aproape invizibil cu doar zece hoteluri de cinci stele, de cinci ori mai puţine decât Praga

Autor: Cristina Roşca 19.07.2016

Bucureştiul are doar zece hoteluri de cinci stele, de cinci ori mai puţine decât Praga şi de nouă ori mai puţine decât Parisul, unele dintre cele mai importante capitale ale turismului european. Capitala României este de asemenea printre cele mai „ieftine“ destinaţii în funcţie de preţul unui hotel de cinci stele pentru un weekend, lipsa interesului turiştilor trăgând în jos preţurile.



Astfel, un weekend la Bucureşti costă între 146 şi 470 de euro, pe când la Paris preţurile încep de la această valoare şi ajung la 5.300 de euro pentru un sejur de două nopţi în weekendul 16-18 septembrie.

„Preţul de vân­zare al unei camere de hotel este dat de cerere şi ofertă. Astfel, în cazul Bucu­reştiului, faptul că nu este unul dintre cele mai căutate oraşe de către turişti face ca preţurile să fie mai mici“, explică Sorin Iones­cu, consultant în tu­rism.

De altfel, Ca­pitala nu îşi face loc în ulti­mul raport al companiei de cercetare de piaţă Euromonitor care anali­zea­ză cele mai turistice 100 de oraşe din lume. Ultimul oraş dintre cele 100 a fost vizitat de 1,7 mi­lioane de turişti în 2014, ultimul an pentru care există date disponi­bile. Prin comparaţie, capitala Bulgariei a fost vizitată de 2,7 milioane de oa­meni, iar Praga de 6,3 mi­lioa­ne. Praga şi Budapesta sunt adevărate biju­terii arhitectonice şi astfel sunt cele mai vizi­tate oraşe din regiune. Capitala Poloniei, Varşovia, iese şi ea câştigătoare la capitolul turism de business în contextul în care aceasta este cea mai puternică economie din regiune. De altfel, şi în România turismul de business este mai dezvoltat decât cel de leisure. În ultimii ani, în care economia a crescut cu un ritm demn de po­diu­mul Uniunii Euro­pene, investitorii străini şi-au întors privirea către piaţa locală şi astfel numărul de vizite a cres­cut. Odată cu dezvolta­rea economiei şi a in­ves­ti­ţiilor străine directe ar urma să crească şi nu­mărul de hoteluri. De altfel, mai multe com­panii internaţionale şi-au anunţat deja planurile în acest sens.