„Averea“ jucătorilor din comerţul modern a crescut cu 2 mld. lei în 2015. Retailerii au magazine şi depozite evaluate la 18 mld. lei

Autor: Cristina Rosca 20.07.2016

♦ Activele imobilizate totale ale jucătorilor din comerţul modern s-au apropiat anul trecut de 18 mld. lei după un avans de aproape 13% comparativ cu 2014 ♦ Creşterea vine ca urmare a investiţiilor realizate de retaileri în magazine noi, în extinderea spaţiilor de depozitare şi în achiziţia de terenuri ♦ Pe piaţa imobiliară din România există patru jucători cu portofolii de peste 4,5 mld. lei fiecare, respectiv NEPI, Globalworth, CA Immo-Immofinanz (entitatea creată în urma fuziunii) şi Kaufland.

Totuşi, modelul de business al retailerilor şi al jucă­torilor din sectorul imo­biliar este total diferit. Astfel, dezvoltatorii imo­biliari îşi extind constant portofoliul pentru că sursele de venit sunt chiriile sau vânzările ulterioare ale acestor proprietăţi.

Pentru Kaufland spre exemplu, modelul de business este diferit. Nemţii şi-au dezvoltat portofoliul imobiliar doar pentru că s-au extins puternic.

Grupul german Schwarz, care deţine reţelele Kaufland şi Lidl, are un portofoliu imobiliar evaluat la 9 mld. lei, respectiv jumătate din totalul activelor din domeniu. Kaufland şi Lidl ocupă primele două locuri în piaţă cu active de 5 şi respectiv 4 mld. lei.