Viziune pe termen scurt: Doar 14% din IMM-uri îşi construiesc strategii pentru următorii 3-5 ani
Autor:
Mădălina Dediu Panaete
21.07.2016
Procentul IMM-urilor care îşi fac planuri pe termen mediu (3-5 ani) a crescut în acest an până la aproape 14%, faţă de nici 6% în anul precedent, însă ponderea rămâne scăzută, arată o analiză a ZF făcută pe baza Cărţii Albe a IMM-urilor 2016, editată de CNIPMMR (Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România).
Aceasta este una dintre barierele în calea dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii şi vine să sublinieze în continuare puterea redusă a IMM-urilor de a evolua. De asemenea, lipsa noţiunilor economice, a banilor necesari pentru investiţii sau fiscalitatea mare sunt alte bariere în calea dezvoltării IMM-urilor. Astfel, numărul microîntreprinderilor care devin firme mici, al celor mici care devin medii şi al celor medii care ajung să devină societăţi mari este redus.