Video ZF Live. Oana Dunel, Terra Turism: Destinaţii precum Albania, Slovenia şi Croaţia vin puternic din spate

Autor: Bianca Dorobanţu 22.07.2016
Principalele destinaţii pentru familiile cu copii sunt in­su­lele greceşti precum Creta, Rhodos, Corfu, Thassos, ur­mate de Palma de Mallorca, Sicilia şi Sardinia, a spus Oana Dunel, reprezentanta Terra Turism, agenţie specializată în va­canţe de familie, la ZF Live. Pe de altă parte însă, dincolo de aceste destinaţii deja tradiţionale, Oana Dunel spune că începe să se contureze o cerere pentru destinaţii precum Albania sau Croaţia.
 
„În Italia resorturile nu abundă în facilităţi pentru copii, însă în Grecia există servicii foarte bune, programe de animaţie şi divertisment.“
 
Preţul pentru un sejur în insula Creta pentru o familie cu doi copii, pe patru nopţi, la un hotel de patru stele se poate ridica până la 2.000 de euro, cu transport inclus, spune Oana Dunel. În Spania, în schimb, costul este mai ridicat şi se situează între 1.500 şi 1.800 de euro pentu o familie.
 
Ca mijloc de transport, românii preferă să-şi folosească maşinile personale când merg în Grecia, în destinaţii precum Thassos, dar pentru a ajunge în Creta sau Corfu sunt preferate charterele.
 
Pe fondul evenimentelor din Turcia, turiştii au renunţat la Istanbul ca destinaţie deocamdată, însă Antalya este în continuare o zonă accesată. În Antalya cei mai mulţi turişti sunt ruşi, urmaţi de germani, români şi alţii.
 
„Majoritatea turiştilor au reacţionat prompt, au solicitat anulare, s-au răzgândit, apoi au revenit.“
 
În materie de city break-uri, primele cinci oraşe preferate sunt Paris, Barcelona, Londra, Praga şi Roma. O cerere mare există şi pentru Berlin, Florenţa, Lisabona sau Stuttgart. „La noi ponderea pachetelor city break este de 10%. Ne trimitem clienţii în vacanţe de familie.“
 
Costul pentru un pachet city break diferă în funcţie de perioada în care s-au făcut rezervările pentru destinaţiile respective. „Pentru Barcelona putem plăti cu 50% mai puţin dacă cumpărăm cu trei luni înainte.“
 
Un city break în Paris costă 500 de euro pentru un cuplu pe trei nopţi, cu avion inclus şi cazare la un hotel de trei stele în centrul oraşului, iar pentru o rezervare last minute în Barcelona tariful pleacă de la 400 de euro, adaugă Oana Dunel. Agenţia Terra Turism a trimis anul acesta 3.000 de turişti în vacanţă.
 
„Din 3.000 de turişti, 80% îşi fac rezervările cu minimum trei luni înainte, de regulă încep cu şase luni înainte, iar 20% pleacă last minute.“
 
Dincolo de destinaţiile clasice, compania a vândut şi pachete mai exotice cum ar fi un sejur în Peru şi Bolivia, pentru care un cuplu a plătit 7.500 de euro pentru 14 zile. Un alt exemplu este o vacanţă în Singapore şi Thailanda cu un vas de croazieră, vândută cu 10.000 de euro.
 
În viitor însă lista destinaţiilor preferate ar putea suferi modificări, în contextul în care există zone pentru care apetitul de travel abia acum se formează.
 
„Trendurile internaţionale arată că vin puternic din spate destinaţii noi şi inedite, precum Albania, Slovenia, Croaţia, care pe piata din România sunt destul de slab apreciate. Însă, din experienţa noastră de agenţie de turism specializată în vacanţe de familie, credem că principalele destinaţii vor rămane Grecia, Turcia, Bulgaria şi Spania.“
 
Comparând turismul românesc cu cel turcesc, Oana Dunel consideră că România încă mai are de învăţat în ceea ce priveşte conceptul de all inclusive.
 
„În Turcia resorturile se întind pe zeci de hectare, au foarte multe facilităţi, litoralul românesc nu este la acest nivel.“
 
Atunci când aleg o destinaţie, familiile ţin cont mai întâi de siguranţa destinaţiei, accesibilitatea, confortul şi divertismentul şi mai apoi preţul.
 
Terra Turism a fost înfiinţată în 2008, iar anul trecut a avut o cifră de afaceri de 1,3 milioane de euro, cu un profit de 10%. În prezent compania are zece angajaţi, spune Oana Dunel.