Cosmeticele clujenilor de la Cosmetic Plant au ajuns pe rafturile a 8.000 de farmacii şi magazine

Autor: Cristina Roşca 22.07.2016

Producătorul clujean Cosme­tic Plant, controlat de familia de antre­pre­nori români Laszlo, a realizat anul tre­cut 1 milion de produse cosmetice pe care le-a vândut în principal în Ro­mânia în circa 8.000 de magazine, dar şi la export în ţări precum Re­publica Moldova, Un­ga­ria, Iordania, Liban, Grecia sau Austria.

„Anul trecut am ra­por­tat un busi­ness de 8,9 mi­lioane lei (2 milioane de euro), în creştere cu cir­ca 20% comparativ cu anul 2014. În ceea ce pri­veşte volumul vânzărilor, acesta a depăşit în 2015 pragul de un milion de produse. Pentru acest an, mizăm pe un avans de 10% al cifrei de afaceri com­parativ cu 2015“, spune Susana Laszlo, director general al Cosmetic Plant şi unul dintre acţionari.

Compania este prezentă la nivel na­ţio­nal în reţelele Auchan, Cora, Profi şi recent a început livrările către Car­refour. Pe lista de clienţi se mai află şi drogheriile dm drogerie markt, far­maciile Catena şi Remedium, dar şi ma­gazinele Plafar.

„Per total, estimăm că produsele noastre se vând în ca­drul a circa 8.000 de cli­enţi, dintre care în jur de 66% sunt farmacii şi ma­gazine naturiste, res­­tul de 35% fiind re­ţelele mari de hiper şi super­marketuri şi dro­gheriile.“

Antreprenoarea afimă că obiec­ti­vul principal al Cosmetic Plant este creş­terea exporturilor prin promo­va­rea mai agresivă a produselor pe pie­ţele stră­ine. În străinatate, produsele Cos­me­tic Plant se vând în farmacii, ma­ga­zine şi depozite naturiste cu vânzare en-gros şi en-detail, respectiv în dro­ghe­rii şi magazine specializate în vân­zarea de cosmetice.

Pe piaţa de aproape 800 mil. euro a produselor cosmetice din România, Cosmetic Plant se bate atât cu giganţi precum L’Oréal sau Beiersdorf, dar şi cu jucători locali precum Farmec Cluj.