Cosmeticele clujenilor de la Cosmetic Plant au ajuns pe rafturile a 8.000 de farmacii şi magazine
Producătorul clujean Cosmetic Plant, controlat de familia de antreprenori români Laszlo, a realizat anul trecut 1 milion de produse cosmetice pe care le-a vândut în principal în România în circa 8.000 de magazine, dar şi la export în ţări precum Republica Moldova, Ungaria, Iordania, Liban, Grecia sau Austria.
„Anul trecut am raportat un business de 8,9 milioane lei (2 milioane de euro), în creştere cu circa 20% comparativ cu anul 2014. În ceea ce priveşte volumul vânzărilor, acesta a depăşit în 2015 pragul de un milion de produse. Pentru acest an, mizăm pe un avans de 10% al cifrei de afaceri comparativ cu 2015“, spune Susana Laszlo, director general al Cosmetic Plant şi unul dintre acţionari.
Compania este prezentă la nivel naţional în reţelele Auchan, Cora, Profi şi recent a început livrările către Carrefour. Pe lista de clienţi se mai află şi drogheriile dm drogerie markt, farmaciile Catena şi Remedium, dar şi magazinele Plafar.
„Per total, estimăm că produsele noastre se vând în cadrul a circa 8.000 de clienţi, dintre care în jur de 66% sunt farmacii şi magazine naturiste, restul de 35% fiind reţelele mari de hiper şi supermarketuri şi drogheriile.“
Antreprenoarea afimă că obiectivul principal al Cosmetic Plant este creşterea exporturilor prin promovarea mai agresivă a produselor pe pieţele străine. În străinatate, produsele Cosmetic Plant se vând în farmacii, magazine şi depozite naturiste cu vânzare en-gros şi en-detail, respectiv în drogherii şi magazine specializate în vânzarea de cosmetice.
Pe piaţa de aproape 800 mil. euro a produselor cosmetice din România, Cosmetic Plant se bate atât cu giganţi precum L’Oréal sau Beiersdorf, dar şi cu jucători locali precum Farmec Cluj.