Ce scandal? Volkswagen este lider al vânzărilor auto la nivel mondial

Autor: CătăIina Apostoiu 26.07.2016

În pofida scandalului privitor la manipularea testelor de emisii, a proceselor în care implicat, a amenzilor şi haosului intern cu care se confruntă, producătorul auto german VW a reuşit să vândă mai multe autovehicule şi camioane uşoare decât orice alt producător auto în prima jumătate a acestui an, devansându-şi rivalii Toyota şi General Motors, relatează Deutsche Welle.

Center of Automotive Management, un centru de cercetare german, a lansat recent o estimare a vânzărilor totale realizate în primul semestru al acestui an de mai mulţi producători auto de top la nivel mondial.

Rezultatele indică faptul că VW Group, care cuprinde mai multe branduri ca Volkswagen, Audi, Skoda, Seat şi Porsche, a trecut de pragul de cinci milioane de unităţi pentru prima dată. Producătorul german a vândut 5,04 milioane de unităţi până la sfârşitul lunii iunie, reprezentând o creştere anuală de 0,8%. Vânzările solide ale VW sunt puse în mare parte pe seama pieţelor sale de bază din Europa occidentală iI China.

Toyota s-a situat pe locul secund cu 4,99 milioane de autovehicule vândute, o creştere de 1,0%, iar GM pe locul trei cu 4,77 milioane de autovehicule, în scădere cu 1,8%.

Producătorul Hyndai/Kia cu sediul în Coreea de Sud, plasat pe locul patru, a înregistrat un declin de 2,4% al vânzărilor în primul semestru faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Vânzările sale totale s-au plasat sub patru milioane de unităţi.

În urma scandalului legat de manipularea testelor de emisii, VW se vede în faţa unor amenzi şi costuri de reparare a autovehiculelor uriaşe. Scandalul a avut drept rezultat şi o modificare a planurilor companiei, aceasta plasând un accent mult mai puternic pe dezvoltarea de autovehicule electrice în următori zece ani. VW vrea ca acestea să reprezinte aproximativ 20% din vânzările sale totale până în 2025.

VW a avut parte recent şi de o altă veste bună, directorul California Air Resources Board, Mary Nichols, declarând pentru ziarul german Handelsblatt că CARB ar putea permite VW să repare şi să revândă aproximativ 600.000 de automobile diesel şi motoare de doi şi trei litri.

“Vrem ca VW să poată repara şi revinde maşinile. Pe termen lung, credem că acest lucru ar fi mai eficient”, a declarat Nichols.

Potrivit Reuters, comisarul european pentru Justiţie, împreună cu grupuri de consumatori din UE, fac presiuni ca Volkswagen să ofere clienţilor din Europa compensaţii de genul celor acordate consumatorilor din SUA. 

Producătorul german s-a angajat să ofere compensaţii de 15,3 miliarde de dolari unui număr de 475.000 de proprietari de autovehicule VW, însă a respins până acum cererile de a oferi compensaţii pentru cele 8,5 milioane de autovehicule afectate din Europa.

În Europa reglementările diferite reduc şansele câştigării unor astfel de compensaţii.