Care este rolul managerului într-o companie: „În medie, 50% din succesul individual şi al echipelor are ca sursă competenţa şefului ca lider. Oamenii pleacă foarte rar din cauza veniturilor insuficiente, ei părăsesc şefii şi organizaţiile care devin toxice.“
Competenţele manageriale şi strategice, dar şi cele de leadership sunt doar câteva lucruri pe care trebuie să le aibă un manager pentru a creşte performanţa în rândul angajaţilor dintr-o organizaţie.
Deşi companiile investesc în programe de motivare şi loializare a angajaţilor, precum training-uri, teambuildinguri sau programe de well-being, în majoritatea cazurilor rata ridicată a fluctuaţiei angajaţilor, dar şi demotivarea lor sunt provocate de relaţia între şef şi angajat.
„În medie 50% din succesul individual şi al echipelor are ca sursă competenţa şefului ca lider. Cu cât urcă în ierarhie, rata de influenţă a acestui aspect creşte, iar când vorbim de directorul general rata se apropie de 100%“, a spus Adrian Barbu, managing partner şi trainer în cadrul firmei de consultanţă în resurse umane theCONSULTANTS. Cel mai frecvent întâlnite greşeli pe care le fac managerii din organizaţii sunt lipsa cunoaşterii motivaţiei emo-ţionale a membrilor unei echipe, lipsa de viziune sau împuternicire şi delegare a angajaţilor, lipsa oferirii aprecierii subordonaţilor, dar şi favorizarea unor angajaţi pe criterii subiective.