Care este rolul managerului într-o companie: „În medie, 50% din succesul individual şi al echipelor are ca sursă competenţa şefului ca lider. Oamenii pleacă foarte rar din cauza veniturilor insuficiente, ei părăsesc şefii şi organizaţiile care devin toxice.“

Autor: Mihaela Pascari 29.07.2016

Competenţele manageriale şi strategice, dar şi cele de leadership sunt doar câteva lucruri pe care trebuie să le aibă un manager pentru a creşte performanţa în rândul angajaţilor dintr-o organizaţie.

Deşi companiile in­vestesc în programe de motivare şi loializare a an­gajaţilor, precum training-uri, teambuildinguri sau programe de well-being, în majoritatea cazurilor rata ridicată a fluctuaţiei an­gajaţilor, dar şi demotivarea lor sunt provocate de relaţia între şef şi angajat.

„În medie 50% din succesul individual şi al echipelor are ca sursă com­petenţa şefului ca lider. Cu cât urcă în ierarhie, rata de influenţă a acestui aspect creşte, iar când vorbim de directorul general rata se apropie de 100%“, a spus Adrian Barbu, managing partner şi trainer în cadrul firmei de consul­tanţă în resurse umane theCONSULTANTS. Cel mai frecvent întâlnite greşeli pe care le fac managerii din organizaţii sunt lipsa cunoaşterii motivaţiei emo-ţionale a membrilor unei echipe, lipsa de viziune sau împuternicire şi delegare a angajaţilor, lipsa oferirii aprecierii subordonaţilor, dar şi favorizarea unor an­gajaţi pe criterii subiective.