Un start-up pe zi: Doi tineri creează bijuterii de 25.000 de euro într-un atelier din Capitală
Autor:
Mihaela Pascari
09.08.2016
Ioana Streza şi Alexandru Burlacu au pus bazele atelierului de bijuterii Contemporia în Capitală în urmă cu trei ani, la un an de la absolvirea unui curs de design şi creaţie de bijuterie, iar anul acesta speră să obţină venituri de 25.000 de euro
„Ideea de a transforma interesul pentru designul de bijuterie într-o afacere a pornit de la o tendinţă care se manifestă tot mai accentuat în ţară, şi anume creşterea numărului de cumpărători interesaţi de produse de design. În special în domeniul modei tot mai mulţi îşi doresc să se diferenţieze optând pentru produse personalizate sau realizate în serie mică de producători locali“, a spus Alexandru Burlacu, unul dintre fondatorii brandului Contemporia, administrat de firma cu acelaşi nume.
Investiţia iniţială a fost de 5.000 de euro, resurse necesare pentru achiziţionarea mobilierului, echipamentelor de bază şi a materiilor prime. Cheltuielile iniţiale au fost urmate de realizarea magazinului online, de cursuri de perfecţionare în domeniul bijuteriei, în marketing, antreprenoriat, dar şi de participarea la târguri de specialitate. Cât despre producţie, aceasta este realizată de cei doi fondatori, dar şi câţiva colaboratori. „Momentan nu avem angajaţi, cea mai mare parte a muncii de creaţie şi de execuţie este realizată de noi. În schimb, ne bazăm mult pe colaboratori, iar în funcţie de proiecte lucrăm cu alte ateliere de bijuterie, cu producători locali, cu persoane care activează în industriile creative“, a precizat Alexandru Burlacu.
În primul an de activitate Contemporia a ajuns la vânzări de 16.000 de euro, iar anul acesta fondatorii estimează o cifră de afaceri de 25.000 de euro.
Cele mai vândute produse sunt inelele, în special cele de aur şi verighetele. Preţurile pentru verighete sunt cuprinse între 500 şi 1.000 de euro, iar pentru celelalte bijuterii preţul variază între 20 şi 150 de euro. „Clienţii noştri sunt persoane active din mediul urban, cu studii superioare, preocupate de domeniile creative, deschise la noutate.“ Burlacu mai spune că cei mai mulţi clienţi provin din Capitală şi din Cluj-Napoca, însă atelierul a primit comenzi şi din Anglia, Polonia sau chiar Emiratele Arabe Unite ca urmare a promovării pe reţelele de socializare.
În ceea ce priveşte producţia, principala dificultate întâmpinată este accesul la unele tehnologii şi costurile relativ ridicate la materiale şi echipamente. “Comercializarea ridică mai puţine probleme în epoca digitală datorită instrumentelor de vânzare şi promovare online care folosite inteligent pot genera vânzări mari cu investiţie minimă, magazinele fizice şi târgurile de profil sunt prea puţin dezvoltate în România în domeniul bijuteriei contemporane“.
Extinderea atelierului şi deschiderea unui showroom pe segmentul de nunţi, verighete şi inele de logodnă sunt principalele ţinte stabilte de cei doi acţionari pentru anul viitor. “În mediul online nu este suficient, discuţia faţă în faţă cu clientul este absolut necesară“.