Vânzările de jocuri şi jucării au trecut pentru prima dată de 1 miliard de lei. În ultimii cinci ani piaţa a crescut cu peste 60%

Autor: Georgiana Mihalache 09.08.2016

Piaţa românească de jucării şi jocuri a depăşit pentru prima dată anul trecut pragul de un miliard de lei, după un avans de 9% faţă de 2014 urmând trendul ascendent din ultimii ani, pe fondul creşterii veniturilor consu­ma­to­rilor, dar şi în urma extinderii reţelelor de magazine, potrivit datelor compa­niei de cercetare de piaţă Euromonitor.

În ultimii cinci ani vânzările de jucării s-au majorat cu peste 60%, conturând astfel încă o piaţă de peste un miliard de lei în economia locală. Din totalul vânzărilor, piaţa jucăriilor şi a jocurilor tradiţionale se situează în continuare în topul preferinţelor româ­nilor în 2015, cu încasări de peste 640 de milioane de lei (63% din piaţă), ur­mată de jocurile video, cu vânzări de circa 372 de milioane de lei, conform datelor Euromonitor. Pe acest segment avan­sul a fost de 13% anul trecut, ritm dublu de creştere faţă de cel înregistrat de jucăriile tradiţionale.

„Consumatorii români preferă ju­că­­riile sau jocurile care poartă semnă­tu­ra unor companii cunoscute la nivel in­­ternaţional, licenţele unor branduri pre­­cum Disney sau Spiderman fiind prin­­tre cele mai populare“, arată ana­liştii Euromonitor.

Ei mai notează că ju­că­riile produse de companii inter­na­ţio­nale precum Mattel, firma care pro­du­ce păpuşa Barbie, Hasbro, compania care include printre altele brandul Monopoly sau firma daneză Lego pot fi găsite pe raftu­rile magazinelor româ­neşti prin intermediul distribuitorilor.