Vânzările de jocuri şi jucării au trecut pentru prima dată de 1 miliard de lei. În ultimii cinci ani piaţa a crescut cu peste 60%
Piaţa românească de jucării şi jocuri a depăşit pentru prima dată anul trecut pragul de un miliard de lei, după un avans de 9% faţă de 2014 urmând trendul ascendent din ultimii ani, pe fondul creşterii veniturilor consumatorilor, dar şi în urma extinderii reţelelor de magazine, potrivit datelor companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.
În ultimii cinci ani vânzările de jucării s-au majorat cu peste 60%, conturând astfel încă o piaţă de peste un miliard de lei în economia locală. Din totalul vânzărilor, piaţa jucăriilor şi a jocurilor tradiţionale se situează în continuare în topul preferinţelor românilor în 2015, cu încasări de peste 640 de milioane de lei (63% din piaţă), urmată de jocurile video, cu vânzări de circa 372 de milioane de lei, conform datelor Euromonitor. Pe acest segment avansul a fost de 13% anul trecut, ritm dublu de creştere faţă de cel înregistrat de jucăriile tradiţionale.
„Consumatorii români preferă jucăriile sau jocurile care poartă semnătura unor companii cunoscute la nivel internaţional, licenţele unor branduri precum Disney sau Spiderman fiind printre cele mai populare“, arată analiştii Euromonitor.
Ei mai notează că jucăriile produse de companii internaţionale precum Mattel, firma care produce păpuşa Barbie, Hasbro, compania care include printre altele brandul Monopoly sau firma daneză Lego pot fi găsite pe rafturile magazinelor româneşti prin intermediul distribuitorilor.