Coca-Cola continuă galopul şi încheie cu un avans de peste 10% al vânzărilor în S1. Cel mai bun prim semestru de după 2007

Autor: Mădălina Panaete 12.08.2016

Avansul pe care îmbuteliatorul l-a consemnat ultima dată în primul semestru al anului 2007, arată o analiză a ZF făcută pe baza rapoartelor companiei-mamă.

În general, primul semestru este mai slab decât al doilea pentru vânzările de băuturi răcoritoare, în condiţiile în care a doua parte a anului conţine două luni de vară şi sărbătorile de iarnă, sinonime cu un boom în vânzări. Evoluţia din primul semestru al acestui an vine după ce anul trecut compania a îmbuteliat cu 11% mai multe sticle de băuturi precum Coca-Cola, Fanta, Sprite, Dorna sau Cappy. Astfel, acesta este al treilea semestru consecutiv de creştere pentru îmbuteliator. Guvernul a redus TVA la 9% pentru băuturi nonalcoolice şi alimente de la 1 iunie 2015, astfel că menţinerea impactului măsurii în rezultatele companiei se va vedea cel mai bine în rezultatele companiei din următoarele trimestre. Datele din piaţă arată că de la reducerea TVA piaţa de băuturi a avut creşteri de peste 10% în fiecare lună. În raportul Coca-Cola HBC nu se menţionează dacă reducerea TVA a fost unul dintre motoarele de creştere ale companiei în primul semestru, ci se subliniază că strategia companiei privind ambalajele a dat roade.