Asigurările Casco nu reuşesc să se cupleze la piaţa de leasing: vânzările au stagnat şi în primul trimestru

Autor: Anelis Baciu 16.08.2016

Vânzările de asigurări auto facultative (Casco), businessul cel mai lovit de criză al asigu­ră­torilor locali, nu reuşesc să găsească din nou calea spre creştere, şi acest lucru în condiţiile în care piaţa de leasing, factorul de creştere accele­rată pentru segmentul Casco în perioada de dinainte de 2008, şi-a reluat avansul.

Volumul primelor brute subscrise de asi­gu­ră­to­rii locali pe segmentul Casco ajungea la finalul lunii martie a acestui an la 405 milioane de lei (91 mil. euro), un nivel similar cu cel înregistrat în ace­eaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor agre­gate de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF).

Stagnarea vânzărilor de po­liţe Casco de anul trecut vine în condiţiile în care piaţa de leasing, principala sursă de business pentru asigurătorii Casco, a crescut în primele trei luni ale anului cu 30%, până la 456 milioane de euro.

În timp ce piaţa de leasing recu­perează terenul pierdut în criză, piaţa asigurărilor Casco nu face paşi în această di­recţie, vânzările men­ţinându-se la ju­mătate faţă de ni­velul înre­gis­trat în 2008-2009, când în trei luni ajun­­geau la 800 de milioa­ne de lei, iar anual se ridi­cau la circa 3 mi­liar­de de lei. De alt­fel, în 2008-2009, vân­ză­rile de poliţe Casco erau dominan­te în porto­fo­liile companiilor de asigurări generale, în condiţiile în care ponderea acestora era de circa 40%, în timp ce poliţele auto obligatorii (RCA) reprezentau circa o treime din total. În prezent asigurările RCA au ajuns să reprezinte jumătate din vânzările totale de asigurări generale, în timp ce ponderea asigurărilor auto facultative s-a contractat la 20%.