O ţară care nu se satură de malluri. Dezvoltatorii din retail se concentrează mai puţin pe proiecte noi şi mai mult pe extinderi şi modernizări

Autor: Alina-Elena Vasiliu 16.08.2016

Stocul de retail din România va avea circa 191.000 de metri pătraţi în plus până la finalul anului dacă toate proiectele anunţate de dezvoltatori vor fi realizate, potrivit unui studiu realizat de compania de consultanţă imobiliară Jones Lang LaSalle. Numai ParkLake şi Veranda - numele care domină anul acesta piaţa de retail din Bucureşti - vor concentra 100.000 de metri pătraţi din total, adică aproape jumătate. Restul de 91.000 de metri pătraţi vor fi în centrele comerciale din ţară. Spre comparaţie, mallul Sun Plaza ñ cel mai mare din România ñ are o suprafaţă de 81.000 de metri pătraţi închiriabili, fiind urmat îndeaproape de AFI Palace Cotroceni.

În trimestrul al doilea din 2016, un sin­gur proiect de retail de mari dimensiuni a fost finalizat, respectiv Mer­cur Center Cra­iova, deţinut în pro­porţie de 93% de SIF Oltenia. Centrul comercial de 20.000 de metri pătraţi a necesitat o in­ves­tiţie de 12 mil. euro.