Românii au cheltuit de cinci ori mai mult pe smartphone-uri şi de două ori mai mult pe electrocasnice în S1 2016 faţă de acum 4 ani. Vânzările de produse electro-IT au depăşit un miliard de euro în primele şase luni ale anului
Astfel, sectoarele de telecomunicaţii şi electrocasnice mari au continuat să fie să fie principalele motoare de creştere ale pieţei locale de bunuri de folosinţă îndelungată, acestea fiind şi vedetele anului trecut.
Piaţa de telecomunicaţii, în care sunt incluse vânzările de telefoane mobile, atât cele de tip feature phone, cât şi smartphone-urile, precum şi diferite accesorii pentru gadgeturi, s-a situat la 81 milioane de euro în primul semestru din 2012, valoarea vânzărilor înregistrând de la an la an creşteri de două cifre. Astfel, în primele şase luni ale anului vânzările din sectorul telecom au totalizat 357 milioane de euro, cu 21% mai mult comparativ cu acelaşi interval din 2015. Din această sumă, 176 milioane de euro au fost înregistrate în al doilea trimestru.
„Vânzările de smartphone-uri – de departe cea mai mare categorie a pieţei – au continuat tendinţa ascendentă, cu o creştere de două cifre în T2 2016. Piaţa de telecom a crescut cu 19% comparativ cu T2 2016. Telefoanele mobile şi phableturile au scăzut“, se arată în studiul Temax realizat de GfK.