ProMotor News: Cea mai modernă maşină făcută în România comunistă!

Autor: ProMotor 18.08.2016

La începutul anilor '70, conducerea comunistă a României decide să accelereze planul de industrializare rapidă a ţării

Oltcit, Citroënul din Olt, sau alternativa mai tinerească la Dacia 1300, a fost una dintre cele mai interesante aventuri industriale ale României. Una fără final fericit, din păcate, dar care ne arată cât de complicate sunt deciziile economice, indiferent de regimul politic care le ia. În această scurtă istorie, nu voi insista asupra caracteristicilor tehnice ale maşinii, ci mai degrabă pe lucruri mai puţin cunoscute, dar care merită scoase la iveală.

Vedeţi VIDEO şi istoria Oltcit pe ProMotor.ro

În căutarea unui partener pentru autoturisme de oraş

La începutul anilor '70, conducerea comunistă a României dorea să accelereze planul de industrializare rapidă a ţării, fără a ţine cumva cont de necesităţile reale ale economiei româneşti sau de pregătirea unor industrii pe orizontală capabile să intre rapid pe profit. Din acest motiv, sunt construite combinate siderurgice mamut, capabile să furnizeze cantităţi uriaşe de tablă către industria grea, dar şi către cea constructoare de maşini. 

Vedeţi VIDEO şi istoria Oltcit pe ProMotor.ro