Businessul cu asigurări al grupului olandez NN în România a ajuns la 320 mil. lei în S1 2016, dar creşterea afacerilor rămâne modestă, de numai 3,6%

Autor: Anelis Baciu 19.08.2016
Creşterea afacerilor NN Asigurări în România rămâne modestă, de 3,6%.
 
NN Asigurări, cel mai mare asigurător de viaţă din piaţa locală, a vândut poliţe în valoare de 320 de milioane de lei (72 mil. euro) în intervalul ianuarie-iunie din acest an, în creştere cu doar 3,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Olandezii controlează 36% din piaţa locală a asigurărilor de via­ţă, astfel că este greu de cre­zut că pot creşte într-un ritm mai alert în perioada ur­mă­toare, având în vedere di­men­siunea la care au ajuns.
 
De altfel, NN şi-a pro­pus un avans al subscrierilor de până în 5% în acest an, ceea ce ar însemna afaceri totale de cel mult 660 mi­l. lei până la finalul acestui an. În plus, olandezii spun despre creşte­rea de 3,6% bifată în pri­ma par­te a acestui an că este una sus­tenabilă.
 
Prima medie plătită de un asigurat NN în primele trei luni ale anului s-a si­tuat la 1.850 de lei, nivel similar cu cel raportat anul trecut, în timp ce suma medie asigu­ra­tă a urcat cu aproape 36%, până la peste 74.000 de lei. Acest lucru înseam­nă că asi­gu­raţii au cumpărat poliţe mai aco­pe­ritoare la preţuri constante. Com­pa­nia spu­ne că românii se îndreaptă în prin­cipal spre cumpărarea de asi­gurări tradiţio­nale, cu componentă de protecţie.