Unul dintre foştii manageri de la Facebook a trădat şi încearcă să mănânce piaţa fostului angajator cu o aplicaţie de video share

Autor: Lorena Cornea 27.08.2016

Vadim Lavrusik, un fost manager al reţelei de socializare Facebook care a lucrat la funcţia Live, introdusă de gigant iarna trecută, şi-a lansat propria aplicaţie împreună cu Ray Lee şi Vincent Tuscano, co-fondatori ai platformei Upfront.

Aplicaţia se numeşte Alively şi permite utilizatorilor să împărtăşească filmuleţe în timp real sau înregistrate în prealabil, dar numai cu o listă predefinită de contacte. Alively funcţionează doar pe telefonul mobil, iar utilizatorul îşi alege persoanele către care vrea să trimită videoclipul din lista de numere de telefon pe care le are salvate în memorie.

În acest fel, utilizatorul are control complet asupra audienţei filmării. „Intenţia noastră a fost să uşurăm şi să facem mai amuzant modul în care împărtăşeşte lumea momentele unice de zi cu zi. Momente pe care nu am vrea să le piardă cei dragi. Momente reale, transmise în timp real. Noi credem că cel mai uşor mod de a face asta este prin filmuleţe high quality, în timp real trimise în privat, ca cei care privesc să poată experimenta şi ei momentele de parcă s-ar afla acolo.”, a explicat compania, potrivit VentureBeat.

În ceea ce priveşte exprimarea audienţei, Alively nu are un sistem de aprecieri – arată numai cine priveşte filmuleţul şi comentariile postate.

Utilizatorii Alively pot trimite filmuleţe şi prietenilor care nu au aplicaţia instalată, împărtăşindu-le prin SMS. Videoclipurile se deschid direct în aplicaţia de mesagerie a telefonului, iar privitorul poate posta un comentariu.

Sistemul de autentificare pentru Alively este complet independent de Facebook, Google sau Twitter, spre deosebire de alte aplicaţii mobile. Creatorii Alively spun că aplicaţia a fost făcută pentru a împărtăşi numai cu persoanele care chiar merită, fiind o aplicaţie al cărei mod standard este privat. Şi Facebook oferă opţiunea de a restricţiona audienţa postărilor, dar majoritatea utilizatorilor sar peste acest pas.

Pănă acum, Alively a strâns 800.000 de dolari capital de înfiinţare de la investitori Din Silicon Valley sau San Francisco.