Heineken a început producţia de cidru la Miercurea-Ciuc şi îşi completează portofoliul cu două branduri româneşti. Grupul olandez spune că băuturile vor avea la bază 100% mere româneşti

Autor: Cristina Roşca 07.09.2016

Olandezii de la Heineken au lansat brandurile româneşti de cidru Livada Secretă şi Cidru Mândru, realizate la fabrica din Miercurea-Ciuc a grupului, din mere produse local. Ei mai au în portofoliu brandurile internaţionale Strongbow şi Old Mout.

Heineken, al doilea cel mai mare jucător de pe piaţa de bere din Ro­mânia, este de altfel compania care a deschis în urmă cu circa un an piaţa locală de cidru cu brandul Strongbow.

Astăzi, piaţa a ajuns la 8-10 mil. lei şi a atras şi alţi jucători locali şi inter­naţionali. URBB (Tuborg) a pariat pe brandul Somersby, iar Ursus Breweries pe Kingswood din Cehia. În luptă au intrat şi producători locali precum Zarea cu brandul Dacic, antreprenorul Alan Clark cu brandul Clarks, iar ulterior Daniel Guzu cu „Ana are“.

Olandezii de la Heineken sunt însă compania cu cel mai extins portofoliu, cu patru branduri, din care două locale şi două internaţionale.

„Recent ne-am extins portofoliul cu două mărci de cidru românesc, fabricat 100% din mere româneşti, respectiv Cidru Mândru şi Livada Secretă“, spune Onno Rombouts, managing director Heineken România.