Un test de incendiu, cu efecte peste aşteptări, a „ars” sâmbătă sistemul informatic al ING-ului. Clienţii nu au putut să scoată bani sau să facă operaţiuni. Comisioanele de retragere de la alte bănci vor fi returnate. Umorul clienţilor, de nepreţuit: „ING ţine la economiile oamenilor, altfel câţi bani am fi cheltuit sâmbăta asta dacă am fi putut?”

Autor: Adelina Mihai 12.09.2016

Clienţii ING Bank care au încercat să retragă sâmbătă numerar cu cardurile emise de bancă sau să plătească la POS-urile locale nu au putut face acest lucru din cauza unor defecţiuni tehnice. ATM-urile, POS-urile, cardurile şi Home Banking-ul nu au funcţionat o mare parte din zi, stârnind nemulţumiri în rândul unor clienţi.

Clienţii ING Bank care au încercat să retragă sâmbătă numerar cu cardurile emise de bancă sau să plătească la POS-urile locale nu au putut face acest lucru din cauza unor defecţiuni tehnice. ATM-urile, POS-urile, cardurile şi Home Banking-ul nu au funcţionat o mare parte din zi, stârnind nemulţumiri în rândul unor clienţi.



Sâmbătă seara, serviciile ING au început să fie funcţionale, iar ieri banca a anunţat cauzele acestui incident.

„Ieri (sâmbătă - n.red.), în timpul unui test planificat al sistemului de stingere a incendiilor din centrul nostru de date, eliberarea gazului Inergen a afectat în mod grav şi neaşteptat mai multe servere şi sistemul de stocare a datelor. În consecinţă, au fost afectate toate serviciile conectate: tranzacţiile cu cardul, operaţiunile la bancomat, serviciul de internet banking, sistemele de comunicare şi website-ul www.ing.ro. Ca urmare, o mare parte din tranzacţii nu au mai putut fi procesate. De asemenea, şi comunicarea cu clienţii a fost mult întârziată, tot din cauza imposibilităţii de a accesa baza noastră de date”, au transmis ieri reprezentanţii ING, într-o informare adresată clienţilor.

Dacă o mare parte dintre clienţii ING şi-au exprimat nemulţumirile faţă de situaţia de sâmbătă, unii au tratat cu amuzament incidentul, povestind despre faptul că au mâncat gratis, că au găsit o scuză ca să stea mai mult în oraş, iar alţii au primit chiar sfaturi de la alţi utilizatori pentru a găsi locuri în Bucureşti unde şaorma are preţul de sub 21 de lei (suma pe care o avea cash clientul nemulţumit).

În prezent, serviciile ING sunt funcţionale, tranzacţiile cu cardul la comercianţi sunt disponibile, se pot retrage bani de la bancomate şi se pot efectua plăţi prin ING Home Bank, anunţă banca.

„Această problemă nu a pus niciun moment în pericol banii dumneavoastră (ai clienţilor – n.red.). (...) Am activat de urgenţă procedurile şi planurile de recuperare prevăzute pentru astfel de situaţii. Însă din cauza magnitudinii şi complexităţii defecţiunilor, din păcate timpul necesar pentru restaurarea activităţii prin sistemul de back-up a fost mai lung decât în cadrul testelor pe care le efectuăm regulat”, au mai transmis reprezentanţii băncii. Ei au mai precizat că, pentru a răspunde solicitărilor clienţilor, echipa de suport clienţi a fost suplimentată în regim de urgenţă cu încă 70 de colegi.

Totuşi, o parte din clienţii ING au putut retrage numerar sâmbătă, dar de la bancomatele altor bănci, plătind comision. „Pentru retragerile de numerar de la bancomatele altor bănci efectuate sâmbătă vă vom returna comisioanele aferente acestor retrageri”, au mai adăugat reprezentanţii băncii. Aceştia au mai lăsat date de contact pentru clienţii care au avut cheltuieli suplimentare din cauza acestui incident, pentru a „discuta soluţionarea problemei”. O altă problemă, a lipsei afişării în aplicaţie a tranzacţiilor efectuate sâmbătă de clienţii ING, va fi rezolvată, banca anunţând că acestea „vor putea fi vizualizate în Home’Bank în «tranzacţii în aşteptare» în cursul zilelor următoare”. 

 

 

Cele mai amuzante replici de pe Facebook ale clienţilor ING care nu şi-au putut folosi cardurile

O parte dintre clienţii ING Bank care nu şi-au putut folosi ieri cardurile din cauza unor erori ale sistemului de stocare a datelor băncii au folosit pagina de Facebook a băncii (ING Web Cafe) pentru a-şi exprima nemulţumirile într-un mod mai amuzant. ZF a centralizat o parte dintre comentariile clienţilor:

 

►Mihai Ghiţă Dragă ING, de la orele 15:00 sunt blocat în restaurantul Carul cu Bere pentru că nu a funcţionat cardul. Iniţial am sperat că se va remedia problema repede, aşa că am mai comandat ceva de băut. 9 ore mai târziu am băut 6 beri, o sticlă de vin, o vodkă, ceva tărie şi am impresia că mi-am îmbunătăţit radical mişcările la dans. Rugămintea mea e să ţineţi sistemul căzut până mâine dimineaţă ca să am o scuză plauzibilă. Mersi mult!

►Cristina Avram Bună! Suntem trei fete cu banii pe carduri ING. Ne gândeam să ieşim în seara asta în Centrul Vechi, dar planurile ne-au fost date peste cap când una dintre noi a trebuit să îşi lase cumpărăturile la casă la Mega Image, iar cealaltă a trebuit să se caute de nişte bani la Auchan AFI. Dragă ING, nouă cine ne plăreşte alcoolul diseară? În replică, Florin Tirca i-a răspuns:  Găsiţi şi voi un băiat cu card la BCR.

►Andrei Tănase (referitor la faptul că pentru unii clienţi funcţiona aplicaţia Home Bank a ING, iar pentru alţii nu): E ca la prima întânire, te uiţi, da’ nu pui mâna :))

►Edi Gora Cel mai tare mi se pare bannerul din top-ul paginii „Primeşti banii pe loc, nu pe adeverinţă”. Nu v-ar fi ruşine, mai am fix 21 de lei în buzunar, nici de o shaorma nu-mi ajung. În replică, mai mulţi utilizatori i-au răspuns: Gabriel Constantin: Este în Regie cu 5 lei! Malanciuc Cosmin: Eu am avut 25. Mi-a ajuns. Hahahahaha Marius Gont :12 lei la 1 mai :))

►Florin Druga E ok. Prietenii au fost aproape şi m-au ajutat să trec peste acest moment greu din viaţa mea. Am mâncat şi am băut pe gratis. Mulţumesc ING!

►Paul Stencoane ING ţine la economiile oamenilor, altfel câţi bani am fi cheltuit sâmbăta asta dacă am fi putut...

►Radu Bogdan Eu era să fiu arestat în Rusia pentru că nu puteam să plătesc consumaţia la restaurant ... şi deja devenea suspect. Însă au reuşit (ING) să trimită pe cineva să îmi plăteasca nota, ceea ce mi se pare chiar frumos din partea lor. Deşi a fost ideea mea ! Oricum, felicitări ING şi să nu se mai repete!

► Mihai Ilaş: Am vrut sa aplic la un job la voi săptămâna asta dar nu am putut trece de primul pas de pe taleo-ul vostru. E instalat pe acelaşi server care a picat