​Nirvana Georgescu, quality and pacient safety director, Regina Maria: Calitatea se bazează pe siguranţa pacientului

Autor: Georgiana Mihalache 13.09.2016

Calitatea se bazează pe siguranţa pacientului, iar investiţiile trebuie să fie completate despre schimbarea de mentalitate, a spus Nirvana Georgescu, quality and pacient safety director al Reginei Maria, la conferinţa „ZF Health & Pharma Summit '16.

„Calitate înseamnă siguranţă. Lucruri care ţin de investiţii, dar şi de felul în care reuşim să schimbăm idei. Curăţenia este esenţială, dar infecţiile sunt rezultatul unor cumul de activităţi. Nu ştiu dacă se uită managerii de spitale la câţi doctori intră şi ies cu acelaşi echipament cu care au intrat în secţia de ambulatoriu. Sunt comportamente care pot să fie schimbate”, a spus Nirvana Georgescu.

Pe lângă indicatorii care să determine calitatea serviciilor medicale analizaţi în general de toate spitalele, reţeaua Regina Maria folosesc indicatori pentru a monitoriza şi progresul realizat în unităţile medicale.

„Există însă indicatori care incearcă să monitorizeze progresul. Avem indicator de tipul rată de prevenire a căderilor în spitale. Monitorizm şi rata de folosire a antibioticelor. Satisfacţia pacienţilor este extrem de importantă pentru noi”, potrivit Nirvanei Georgescu.

„Spitalele private devin pepinieră de medici şi personal medical. Nu avem acces la asistenţi medicali care să asigure îngrijirea pacientului şi după ce a părăsit spitalul. Vrem să creăm şcoli pentru asistenţii medicali, vorbim de educaţie acordată personalului. Implementarea unui sistem de calitate e o investiţie de bani, dar şi de timp”, a mai spus Georgescu.

Regina Maria plănuieşte extinderea reţelei şi acreditarea internaţională a mai multor spitale din grup, dorind un sistem de calitate unitar în toate unităţile.